بستنی پریما کاراملی میهن

 

گفتم این بار برم سراغ بستنی کاراملی؛ ولی قبلش به ذهنم رسید که من از کارامل چی می‌دونم؟ دیدم هیچی نمی‌دونم، و به جز کرم کارامل و انواع و اقسام خوردنی‌ها با طعم کارامل، چیز دیگه‌ای تو ذهنم نبود که با کارامل در ارتباط باشه. خوب کارامل چیه؟ گیاهه؟ حیوونه؟ توله‌ی سگه؟ (+)

کارامل طبق تعریف ویکی فارسی:

کارامل رنگی است خوراکی، که بطور طبیعی در بسیاری از میوه ها، و ضمن پخت و پز در بسیاری از مواد غذایی به وجود می‌آید همچنین این رنگ از کاراملیزاسیون شکر نیز به دست می‌آید. این ماده ابتدا مایع بوده و کم کم سفت می‌شود . این رنگ آشنا و چشم نواز، در غلظت‌های مختلف، رنگ‌های زرد روشن تا قهوه‌ای تیره را ایجاد می‌کند. رنگ خوراکی کارامل، مصارف گسترده در صنایع غذایی و دارویی دارد…

خوب حالا که می‌دونم کارامل چیه (می‌دونم واقعاً؟) می‌رم سراغ بستنی پریما کاراملی میهن. این بستنی از یه روکش شکلاتی بدون مغز(!) و یه لایه‌ی داخلی با طعم کارامل تشکیل شده. روکش شکلاتی مزه کارامل و شکلات رو تواماً داره و شیرینی توش فغان می‌کنه! اونقدری که احساس شکلات سفید رو به من می‌ده این روکش. اوضاع ولی تو بخش داخلی بهتره؛ مزه‌ها مهربون‌ترن، طعم شکلات و شیرینی زیاد دیگه نیست و طعم کارامل هم خوب طبعاً حس می‌شه.

این بستنی برای کسایی که عاشق طعم کاراملن، گزینه‌ی بسیار خوبیه، ولی برای منی که شیرینی خیلی زیاد رو به شرط وجود یه طعم مورد علاقه‌م می‌تونم تحمل کنم، خیلی باب طبع نیست. گرچه مسلماً به عنوان یه تنوع، هر از گاهی تو لیست هله‌هوله‌هایی که می‌خورم ظاهر می‌شه.

میهن، وبسایت خوش آب و رنگی داره که متاسفانه کار باهاش برای من خیلی راحت نیست. به عنوان مثال، صفحه اول سایت دو تا مستطیل بزرگ هست که یکیش نشون دهنده‌ی بخش لبنیاته و یکی دیگه هم برای بستنی‌ها. مشکل اینه که انتظار می‌ره ( یا حداقل من انتظار داشتم ) با کلیک کردن هر جای هرکدوم از این دوتا مستطیل برم به اون بخش مورد نظر، که اینطور نبود، بلکه همینجا باید زبون هم انتخاب بشه. بعد از رسیدن به بخش بستنی‌ها، با دو بار کلیک کردن ( یه بار رو گزینه‌ی پریما، یه بار دیگه رو گزینه‌ی پریما ) به این صفحه می‌رسین که اینجا دیگه باید حدس بزنین کدوم بستنی رو کار دارین. هیچ نوشته‌ای وجود نداره، عین انسان‌های اولیه باید با یه سری تصویر تعامل کنید و اگه کوررنگ باشید احتمالاً همه این بستنی‌ها رو یکی می‌بینید! بعد که وارد صفحه بستنی پریما کاراملی شدید، با یه جدول ارزش غذایی مواجه می‌شین فقط! نه راجع به مواد تشکیل‌دهنده‌ش توضیحی داده و نه هیچ اطلاعات دیگه‌ای. یکی دیگه از چیزایی که انتظار داشتم با چرخیدن تو این سایت بفهمم و نفهمیدم، دسته‌بندی بستنی‌ها و معنی اسماشون بود. پریما یعنی چی؟ تو دهخدا معنی‌ای نداشت (بعله ممکنه به نظرتون عجیب بیاد بخوام معنی این کلمه رو تو فرهنگ واژگان فارسی پیدا کنم، ولی وقتی اسپیتامن یه کلمه فارسیه و حتی آیس‌پک هم معنی قورباغه مایوس می‌ده، اصلاً بعید نیست پریما هم زبل‌بازی شرکت میهن باشه در راستای انتخاب یه اسم به ظاهر غیر ایرانی برای حضور در عرصه‌های بین‌الملل) و احتمالاً فارسی/پارسی ( چشم! نکشید منو، تلاش می‌نمایم پارسی گفتمان کنم گزندی نیاید مر این گفتار را ) نیست. بعله این کلمه ایتالیاییه و معنیش هم انگار «اولین»، «نخستین» و همچین چیزاییه (معلوم می‌شه اونقدرم زبل نیست میهن و چقدر حیف که یه اسم غیرایرانی گذاشته، مثلاً می‌ذاشت اسفندیار :D).

راستی نمی‌دونستم میهن هم رو چوبش لوگوشو می‌زنه. باریک بابا. طبق معمول هم که شکسته بستنی‌ای که من خریدم 😐

دسته‌بندی: بستنی، بستنی کاراملی

مزه حدودی: کارامل، کارامل و باز هم کارامل

قیمت: ۷۰۰ تومان وجه رایج مملکت

ترکیبات: بستنی شیری وانیلی، شیر تازه، شکر، چربی شیر (خامه تازه، کره حیوانی)، شیر خشک بدون چربی، چربی نباتی، شربت گلوکز، امولسیفایر(نباتی)(E۴۷۱)، استابیلایزر(نباتی)(E۴۰۷،E۴۱۰،E۴۱۲،E۴۶۶)، وانیلین

روکش شکلات کاراملی: کره کاکائو، شکر، پودر کاکائو، شیرخشک بدون چربی، روغن نباتی، کارامل، لسیتین سویا.

هرکی این بخشو از اینجا کپی کنه خره 😀 خود میهن تنبلیش اومده اینو همه رو تایپ کنه بذاره تو سایتش اون وقت از من انتظار چه کارایی دارینا 😀

ارزش مواد غذایی در ۱۰۰ گرم: +

+++++

جز آهنگ «روزهای خوب کودکی» بمرانی، چیزی به ذهنم نمی‌رسه برای این بخش.

بمرانی رو دورادور می‌شناختم ولی هرگز موسیقیشو گوش نداده بودم، تا اینکه سر این کار آخرشون، گوش دادم و خوشم اومد ازشون.

بنا به توضیحات پیج فیس‌بوکشون:

موسیقی بُــمرانی بر پـایه ی سبک های بلوز و کـانتری میباشـد و تلاش میـکند تا بتواند این نوع موسیــقی را با کلام فارســی سازگار سازد.همچنین ریشه های اصلی این نوع موسیقی از جـمله ریتم و بداهـــه نوازی را در خود حفظ نماید. تــرانه های بُـــمرانی،فـارسی  و اغلب به زبانی ســاده با مایه ای از طنز سعی میـکند بیانگر هیـــــــــــــــــــــــــــــــچ چیز خاصی نباشد!

من هنوز کارای دیگه‌شونو گوش ندادم ولی این کارشونو خیلی دوست داشتم.

21 دیدگاه دربارهٔ «بستنی پریما کاراملی میهن»

        1. ها از اون لحاظ که بعله. وقتی عین گونی سیب‌زمینی برخورد می‌شه با بستنی، چه می‌شه کرد؟
          تازه من همیشه از اون طرفی عکس می‌ذارم که کمتر له و لورده‌س.
          یا بعضی وقتا یه حرکتایی می‌زنم کسی نفهمه. مثلاً عکس اصلی پست قبلی که یه ذره از بستنیه بیرونه، همه فکر می‌کنن مثلاً تیریپ اومدم، درحالی که نمی‌خواستم ترک بستنی معلوم شه 😀

          1. این‌ها همگی توجیه بوده و از هیچ گونه بارمعنوی/حقوی برخوردار نمی‌بوده باشد. [ادبیات نوشتاری رو حال کنید دسته‌جمعی]

  1. الان من بگم کلا بسته بندیش دلمو میزنه خرم؟ بجان بچم اگه دروغ بگم 😐
    بعد بجای اینکه پشت سر هم بستنی معرفی کنی وسط یه فالوده ای چیز دیگه هم بگو محض تنوع, به کجا میرویم واقعا؟

    1. به این دلیل نه ولی کلاً خری 😀
      بسته‌بندیشم در برابر کاله حرفی برای گفتن نداره.

      شما هم اگه مشکلی داری، تشریف میاری خودت آپدیت می‌کنی اینجا رو :angry:

  2. اولا چرا آواتور رو نشون نمیده اینجا؟ ینی ما توله سگیم و کامی فقط آدمه؟
    دوما اگه کالیبرش بود واسه خودمو یه سر و سامون میدادم

    1. بنده هیچ گونه نظری در مورد اینکه شما چی (یا کی) هستی نمی‌تونم بدم، ولی محض احتیاط می‌تونی یه تکون به هیکلت بدی، بری این ای-میلی که اینجا باهاش کامنت می‌ذاری رو هم توی http://en.gravatar.com ثبت کنی که عسکتو! اینجا نشون بده. دفعه بعد بدون عسک! اینورا پیدات بشه می زنم از وسط سه شقه‌ات می‌کنم (چه طوریش هنوز برای خودمم در هاله‌ای از ابهام قرار داره).

  3. مرتیکه فکر کردی ما ازون خانواده هاشیم که ایمیل رو ثبت نکردیم؟! مشکل از گیردنس !
    تو همه سایتا درسته بغیر از اینجا
    بجای پاک کردن صورت مساله به مشکلات مردم برسید
    با تشکر
    یک شهروند

  4. من امروز این صفحه رو دیدم. یه لحظه قیمتی که نوشتین رو دیدم شوکه شدم.
    این نوع بستنی رو ندیدم این اواخر. اما مدل پریما گلد یا به قولی مگنوم الان 12000 تومن وجه رایج مملکته.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن