دابل چاکلت‌ها – بخش دوم


 Previously on Hulezone 😀

این نوشته ادامه‌ی نوشته‌ی پیشین ما درباره‌ی بستنی‌های دابل‌چاکلته که این‌جا می‌تونین بخونینش اگه هنوز نخوندین: +

تو بخش قبلی راجع به مکاتباتمون با شرکت‌های دومینو و میهن و کاله نوشتیم. میهن و کاله همکاری خوبی کردن ولی دومینو نه. بعدش راجع به تاریخچه و پیشینه‌ی دابل‌چاکلت‌ها نوشتیم و رفتیم سراغ بسته‌بندی‌های اونا. از این‌جا به بعد ادامه‌ی قصه‌س:

 

روکش شکلاتی

اولین بخشی که موقع شروع به خوردن این بستنی‌ها باهاش برخورد می‌کنین، روکش شکلاتیشه. بخشی که معمولا بهش تعدی شده! و کم پیش میاد بتونین یه بستنی مگنوم‌تایپ (انگار اسم اینا مگنوم‌تایپه) بخرین که لایه‌ی روش سالم باشه. یعنی احتمال سالم موندن سربازای ایران تو جنگ چالدران بیشتر از احتمال سالم موندن این بستنیا تو یخچال سوپرمارکت‌هاس متاسفانه:D !

روکش کاله از دوتای دیگه تیره‌ترو به مراتب تلخ‌تره و موقع خوردنش، طعم شکلات بیشتری دهنتونو پر می‌کنه. شکلات مورد استفاده‌ی میهن به نظر میاد از دومینو مرغوب‌تر باشه (مال دومینو اختلاف خیلی زیادی داره به نظرم با مال میهن و کاله. مال دومینو یه طعم شیرخشک‌مانند توش داره)، و کاله هم از میهن. دومینو شیرین‌تره به نظر من. یعنی به ترتیب از شیرین به تلخ، اول دومینو می‌شه بعد میهن و درآخر کاله. این روکش شکلاتی، حاوی تیکه‌های بادوم هم هست که تو این مورد، میهن از دونه‌های بیشتری استفاده کرده، بعد از اون کاله، و درآخر دومینو (شاید این سه تا دونه بستنی‌ای که من دارم می‌خورم اینجوری باشه، ولی به هرحال جامعه‌ی آماری 😀 ما الان اینه). راستی روکش شکلاتی میهن به نظر کلفت‌تر از دوتای دیگه میاد؛ شایدم به خاطر محتویتاتش، سخت‌تر جدا می‌شه.

لایه‌ی داخلی

عکس موبایلی و مزخرف ما رو ببخشید.

بعد از جداکردن روکش، چیز جالبی دیدم (جالب به زعم خودش البته، نه مثلا به جالبی پیدا شدن انگشت تو همبرگر :D). اونم این بود که توی بستنی کاله رولتی‌مانند و دورنگ بود تقریبا، ولی توی میهن و دومینو، ساده و یه‌تیکه بود. اینجا هم با طیف مختلفی از رنگای قهوه‌ای طرفیم که مال کاله تیره‌تره، مال میهن مات‌تره، و مال دومینو کم‌رنگ‌تره.

شکلات داخلی دومینو همچنان شیرینه و یه طعم شیر و اون طعمی که نمی‌دونم چیه، ولی تو اکثر بستنی‌های بستنی‌فروشیایی که اسکوپی بستنی می‌فروشن هست، همراهشه(نوبل ادبیات رو بدین برم، کار دارم – کپی‌رایت آلتیما!). میهن تلخ‌تره و طعم خوشایندتری  نسبت به دومینو(حداقل برای من) داره. کاله هم همچنان طعم شکلات خیلی زیادی داره و تلخ‌تره. البته کاله به واسطه‌ی همون شکل رولتی و دورنگی که گفتم، یه جاهاییش یه تیکه شکلات‌های شیرین‌تری هم قاطیش داره که تلخی شکلات اصلی رو کمی پوشش می‌ده و یه جاهاییش به شیرینی می‌زنه (البته نه به اندازه دومینو). شکلات کاله انگار سنگین‌تره، از این لحاظ که با خوردنش یه حس سیرشدن می‌ده به آدم، ولی اون دوتای دیگه این‌جوری نیستن. تو چند دقیقه‌ای هم که از فریزر بیرون بود، کاله بیشتر از میهن، و میهن بیشتر از دومینو آب شد

اما خوب اصولا این لایه‌ی داخلی به تنهایی خورده نمی‌شه و همراه با روکشش خورده می‌شه. موقع همراهی این دوتا بخش با هم، دومینو خیلی شیرینه و گلوی منو که می‌زنه. میهن یه ته‌مزه‌ای داره که نمی‌دونم چیه و من دوست ندارمش خیلی ولی از لحاظ شیرینی، خیلی اذیت‌کننده نیست. کاله تلخی روکشش غالبه و طعم شکلات زیادی داره.

ویژگی هر دابل‌چاکلت

ما تو ایمیلمون به شرکتا ازشون خواستیم ویژگی و نقطه‌ی قوت دابل‌چاکلتشون و علت این‌که کسی که می‌خواد دابل‌چاکلت بگیره، محصول اونا رو انتخاب می‌کنه رو بگن.

دومینو که فرصت حضور تو این‌جا رو از دست داد، می‌ریم که داشته باشیم یه پیام بازرگانی و بعدش صحبت‌های شرکت میهن رو (تیریپ مجریای شبکه‌های عزیز و ارزشمند تلویزیونی 😀 ):

«نقطه قوت ما در تمام محصولاتمون  – چه بستنی و چه لبنیات – کیفیت هست که این کیفیت ماحصل انتخاب مواد اولیه مرغوب، استفاده از تکنولوژی روز دنیا و دانش فنی بالاست و این کیفیت باعث شده تا با وجود تعداد زیادی از شرکت‌های همکار روز به روز به سهم بازار میهن اضافه می شه»

اما کاله از این فرصت بهره‌ی بیشتری برد و البته پیرمون کرد با استفاده از «ی» و «ک» عربی و عدم استفاده از نیم‌فاصله و مواردی از این دست :D:

نقطه قوت اسپيتامن دبل چاكلت : فرمول بی‌نظير و روكش شكلات اوريجينال اين محصول كه طعم واقعی دبل چاكلت را به مصرف‌كنندگان عزيز ارائه می‌نمايد و همچنين بسته‌بندی زيبا و جوان‌پسند اين محصول كه نشان از احترام ما به مصرف‌كننده خود می‌باشد.

دليل برای مصرف‌كنندگانی (به جز طرفداران واقعی ما) براي انتخاب بستنی اسپيتامن دبل چاكلت: هر كسی كه برای ذائقه خود به دنبال يك طعم جديد، منحصر بفرد، خنک و هم‌چنين دوستدار واقعی شكلات تلخ می‌باشد كه در عين حال خيلي هم راحت بخواهد همه اين موارد را در اختيار داشته باشد و ميل نمايد (آن هم با يك قيمت بسيار مناسب) بی‌شک به دنبال اين بستنی می‌رود. ضمنا سيستم قدرتمند پخش شركت كاله اين محصول را همه‌جا در دسترس قرار داده است و اگر هم احيانا جايی پيدا نشد ، دليل آن فقط می‌تواند به تمام شدن اين بستنی مربوط باشد.
علت خاص بودن اسپيتامن دبل چاكلت : كيفيت طعم ، كيفيت بستنی ، قيمت مناسب ، نوع شكلات مورد مصرف در آن.

راجع به دومینو هم خودم اینو اضافه می‌کنم که : شک کردم نکنه من بستنی دیگه‌ای رو برداشتم (مثلا قلبیش که تازگیا اینهمه تبلیغ می‌کنه) ولی بسته‌بندی رو نگاه کردم خودش بود. به نظر من که دربرابر این دوتا حرفی برای گفتن نداره واقعا.

تبلیغات

یه نمونه از تبلیغات میهن در سطح شهر تهران

تو تابستون، مدت زیادی همه جا پر بود از تبلیغ دابل‌چاکلت میهن و مقدارش خیلی زیاد بود. دومینو هم وقتی دابل‌چاکلت رو زد مجموعه‌ی دبل‌هاشو با هم زیاد تبلیغ کرد این‌ور اون‌ور، ولی من تبلیغی از کاله ندیدم تو تهران. گفتیم حالا که داریم ازشون یه سری سوال می‌پرسیم بذار راجع به این زیادی تبلیغ میهن و کمی تبلیغ کاله هم ازشون بپرسیم. دومینو رو هم که ولش کن.

کاله:

«واقعيت اين است كه اتفاقا ما در ابتدای معرفی اين محصول تبليغات هم داشته‌ايم كه می‌توان به بيلبوردهای استفاده شده در بام تهران‌، بيلبوردهای نصب شده در مازندران و ساير شهرها و همچنين ساير اقلام تبليغاتی مورد استفاده و در حال حاضر هم ما بر اساس سياست و نوع استراتژی كه اتخاذ نموده‌ايم كه همانا در دسترس قرار دادن اين محصول در تمام مبادی فروش می‌باشد می‌بايست محصول را به هر جايی برسانيم، نمی‌توان تبليغات نمود، ايجاد تقاضا كرد، اما محصول را در محل مناسب قرار نداد، امروزه همه ديگر اسپيتامن دبل چاكلت را می‌شناسند و بر همين اساس ما از ساير ابزارهای بازاريابی برای فروش اين محصول و همچنين ساير محصولات خود استفاده می‌نماييم.»

خوب بگو پول نداریم تبلیغ کنیم این کارا چیه؟ 😀

میهن:

«متاسفانه به خاطر شبیه بودن بسته‌بندی گاهی در بازار مشتریان ، بستنی دبل چاکلت سایر شرکت‌ها را با پریما دبل چاکلت اشتباه می گیرند و ما با تبلیغات سعی می کنیم این پیام را به مشتریان محصولات میهن بدیم که در هنگام خرید حتما از “میهن” بودن محصول مطمئن شوند.»

رو رو برم 😀

حرف آخر

ما از کاله و میهن خواستیم اگه حرف آخری دارن بزنن. که میهن انگار یادش رفت، کاله هم فرصت رو باز استفاده کرد و دست از شستن رقیبش برنداشت 😀 :

«  توضيح اضافه‌تر اين‌كه فقط می‌توان دعا نمود كه مصرف‌كنندگان عزيز محصول تقلبی رقيب ما رو استفاده نكرده باشن‌، چون در غير اينصورت اصولا از خوردن بستنی و يا لااقل از خوردن بستنی با روكش شكلات زده خواهند شد. »

حرف آخر خودمونم اینه که هوا داره سرد می‌شه ولی دلیل خوبی نیست سراغ دابل‌چاکلتا نرین. حتی توصیه می‌کنیم به عنوان یه وعده غذایی (مثلا ناهار) ازشون استفاده کنین. هم چیز خوشمزه‌ایه و هم مفیده هم شدیداً حال می‌ده. سرانه مصرف بستنی تو ایران خیلی کم‌تر از دنیاس، شاید چون معتقدیم بستنی مال تابستونه، مال شادیه، مال… من معتقدم هروقت حال کردی بستنی بخور، حال می‌ده 😀

و این‌که مرسی این متنای طولانی رو خوندین 😉 به خاطر همین طولانی شدن، بخشای مربوط به ارزش غذایی و این چیزا رو ننوشتیم (اصلا هم به تنبلی من ربط نداشت 😀 )

از کاله و میهن هم خیلی متشکریم که جواب سوالاتمونو دادن. امیدواریم همکاری‌های بیشتری باهاشون داشته باشیم 😉

راستی ما یکم طراحیمون به هم ریخته، الان لینکای اون کنار رو نداریم، ولی یادتون باشه از طریق کامنت‌ها، ایمیلمون، توییترمون، و فیس‌بوکمون می‌تونین باهامون درتماس باشین همیشه 🙂