دنت بیسکویتی

دنت بیسکویتی

سلام علیکم

چند وقت پیش دیدم که مافیای توییتر با اکانت دنت سر داستان کمپین «من هستم»  (+)  دست به یقه شده بود؛ تاجایی که یادمه علتش استفاده نابجا از توییتر و قلدربازی یکی از طرفین و جواب نامناسب طرف دیگه و … بود که باعث شد مافیای توییتر آبرو براش نذاره و یهو آسمون به ریسمون وصل شد و هرکی هر خاطره بد و نکته‌ی فنی‌ای از دنت داشت یادش اومد و دست‌های پشت پرده از این کار خسته نشدن و انقدر ادامه دادن که کم کم هرکی از هر برندی  هر چیز بدی بود یادش اومد وتوییت کرد و تو توییتر دست به دست چرخوند. فارغ از علت داستان، این‌که دنت که کمپین اجتماعی بزرگی مثل «من هستم» رو راه انداخته، هنوز محیط‌های اجتماعی جامعه مجازی رو درست نشناخته و یکم توش ناشی‌گری می‌کنه جالب و عجیبه. بگذریم، همه اینا باعث شد که من بفهمم دنت توییتر داره (+) و با یکم شخم پروفایلش فهمیدم که محصول جدیدی به اسم «نوشیدنی بیسکویتی» داده. یه چیز دیگه هم که فهمیدم اینه که کافیه از دنت اسم ببری تا بیاد فالو و ریتوییتت کنه 😀

مدتی گذشت، دنت یکم تو رسانه‌های اجتماعی راه افتاد، منم بالاخره از خونه رفتم بیرون و به یه سوپر مارکت رسیدم و دنت جان بیسکویتی رو دیدم. محض اطمینان دو سه تا خریدم و از اون‌جایی که خیلی وقت بود نوشیدنی در این ابعاد نخریده بودم به نظرم ۱۲۰۰ تومن یکم زیاد اومد (من هنوز فکر می‌کنم یه پاکت یه لیتری شیر کاکائوی پاکبانی چیزی باید حول و حوش ۱۲۰۰-۱۳۰۰ باشه ولی انگار نیست متاسفانه.). البته بعد از این‌که دیدم شیر کاکائوی احتمالا ۲۰۰ سی‌سی nesquik قیمتش ۴۵۰۰ تومنه (+) فهمیدم ۱۲۰۰ تومن اون‌قدری پول حساب نمی‌شه دیگه.

IMG_6886

این نوشیدنی تو بسته‌بندی ۲۰۰ میلی‌لیتری تتراپکه.  تقریبا می‌شه گفت نصف حجم بسته‌بندی رو نوشته‌های انگلیسی و نصف دیگه‌شو نوشته فارسی فرا گرفته. نی طرف فارسی چسبیده شده. بالاش تاریخ تولید و مصرف و اینا داره و نوشته شده قبل از مصرف تکان دهید که نمی‌فهمم تکون دادن نوشیدنی‌های دنت با این غلظت، چه کمکی به چی می‌کنه.

دو کلمه «دنون» و «دنت» روی این بسته‌بندی برای من جلب توجه می‌کنه. نتایج گوگل کردن بنده نشون می‌ده که «دنون» یه گروه اصالتا فرانسویه در زمینه تولید محصولات خوراکی که یه جورایی رقیب شرکت نستله حساب می‌شه و محصولات و شرکت‌های زیرمجموعه‌ای متنوعی داره +؛ مثلا آب معدنی Evian فرانسه (درهای صورتی و آگهی‌های تلویزیونی جالب یه جورایی امضای این آب معدنیه.  نشناختین؟ شریک شرکت آب معدنی دماوند +). به نظر «دنت» هم از محصولات این گروهه +

و اما بگم از مزه‌ش. ببینین خیلی سخته توضیحش. فکر کن یه نوشیدنی غلیظ با یه ته مزه چربی شیر که چربیش یه لحظه دهنتونو پر می‌کنه و بعدش یه طعم باحال بیسکوییت‌طور میاد که طبعا انتظار می‌ره همه بگن طعم بچگی می‌ده ولی طعم بچگی من چیزای دیگه‌ای جز بیسکوییت و کوکی و فلان بوده. مطمئن نیستم طعم بچگیم چی بوده البته، امیدوارم چیز بدی نبوده باشه 😀 شیرینیش خوب وبه اندازه‌س، غلظتش به نسبت محصولات دیگه دنت کم‌تره و طعمش هم زیاد سنگین نیست و خفه نمی‌شی با خوردنش. گفتن این‌ نکته هم ضروریه که من یه ذره طعم نمک توش حس می‌کنم و یکم شوری داره که احتمالا به قول یکی از دوستای عزیز، نشُستَنش :D؛ ضمنا به نظر من چند هفته پیش هم غلیظ‌تر بود و هم طعمش موندگاری بیشتری تو دهن داشت. نهایتا این‌که خوب کوفتیه و احتمالا باید امتحانش کنین. از هر ۵ نفر، ۴ نفر از مزه‌ش خوششون اومده طبق تحقیقات میدانی بنده. و اون یه نفر هم بدش نیومده، صرفا گفته مزه آرد سوخته می‌ده.

دنت بیسکوییتی

اما دنت توی ایران رو شرکتی به اسم «دنون سحر» می‌زنه و تو وبسایتش اعلام کرده که کارشو با وارد کردن دسرهای دنت از ترکیه تو سال ۱۳۸۶ و دو سال بعدش هم نوشیدنی‌های دنت شروع کرده و دو سال بعدش یعنی سال ۱۳۹۰ هم تصمیم گرفته خودش محصول تولید کنه و این کارو تو کارخونه‌ای مطابق استانداردهای جهانی دنون کرده + این وبسایتشونه + این احتمالا پیج فیس‌بوکشونه + تو پیج فیس‌بوکشون چیزی از دنت بیسکویتی پیدا نکردم ولی تو سایتشون یه تصویر بامزه بود + ضمنا بعد از دیدن سایتشون دیدم که یه سایت هم می‌تونه بامزه باشه و هم می‌تونه موزیک پخش کنه و گند بزنه تو بامزه بودنش 😐 موزیک آخه؟ یهو دور Cursor هم پروانه‌ای چیزی مینداختین و یه ساعت عقربه‌ای هم جای اون توپ بسکتبال بالا.

فقط این وسط چند تا نکته هست که همین اول عارضم خدمتتون که الزاما دلیل بر هیچی نیست و این‌که ممکنه اطلاعات ناقصی باشه و حاصل فلج بودن بنده در گوگل کردن باشه. ولی شاید دیدنشون جالب باشه:

۱- لوگوی دنتی که تو ایران تولید می‌شه با دنتی که تو سایت دنون هست متفاوته:

Danette Logos

البته می‌دونم تو جاها و زمان‌های مختلف ممکنه لوگوی متفاوتی داشته باشه یه شرکت.

و این‌که تو یه سری سایت عربی هم با لوگوی شبیه ایران دیدم دنت رو.

۲- من هنوز نتونستم این طعم دنت رو با گوگل کردن تو جایی غیر از ایران پیدا کنم (که اینم باز منطقیه، خیلی شرکت‌ها، محصولاتشون رو منطقه‌ای تولید می‌کنن – جناس ناقص افزایشی تولید کردم بین «منطقی» و «منطقه‌ای» 😀 ).

۳- هیچ‌جای سایت دنت ایران، ندیدم که حرفی از این بزنه که زیر نظر دنون فرانسه‌ست. تنها چیزی که گفته همونیه که بالاتر نوشتم: «…و در پی آن در سال 1390 کارخانه ای کاملا مطابق با استانداردهای جهانی دنون در سراسر جهان توسط شرکت دنون سحر احداث و کار خود را در قزوین آغاز نمود.». رو بسته‌بندیش هم حرفی از فرانسه و هرجایی غیر از ایران رو نزده؛ صرفا لوگوی دنون رو داره.

با سرچ کردن انگلیسی هم به نتایج غیر ایرانی‌ای به جز به مورد نرسیدم (که اونم هنوز مطمئن نیستم ایرانی نباشه). که اونم یه گوشه‌ای از این موضوع یه حرفی زده و لینک داده که تو لینک داده شده بازم خبری از این ارتباط نیست +

توی سایت دنت هم اول چیزی پیدا نکردم ولی با یکم جستجوی بیشتر بالاخره یه سری اسناد ثبت پیدا کردم که توشون از دنون سحر اسم برده شده. اونم از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱. تو سند ثبت ۲۰۱۲ خبری از دنون سحر و میزان مشارکت و …ش نیست. این لینک‌ها یه مشت فایل PDF هستن که من توشون با سرچ کردن “Sahar” و “Iran” دنبال چیزایی که می‌خواستم گشتم:

۲۰۰۷، ۲۰۰۸، ۲۰۰۹، ۲۰۱۰، ۲۰۱۱، و اینم ۲۰۱۲

البته شاید به خاطر جریان‌های تحریم و شدت و قوت و کم و زیاد شدنشون باشه این هم.

دست آخر هم نظرتون رو به مکالمه‌‌ای که با اکانت دنت داشتم جلب می‌کنم. بله، مشخص نیست یوزرنیم سوال‌پرسنده(!) چون که با اکانت شخصی بنده سوال پرسیده شده و حواسم نبوده با اکانت خود هوله‌زون (@hulezone) سوال بپرسم:

توییتر - دنت

باز هم می‌گم که معنی اینا هیچی می‌تونه باشه یا نباشه، ولی خب بد نبود دونستنشون.

دسته‌بندی: نوشیدنی، بیسکوییت، شیر

طعم حدودی: شیر غلیظ، چربی، بیسکویت، نمک

قیمت: ۱۲۰۰ تومان (حول و حوش ۲۸ افغانی +)

ترکیبات و ارزش تغذیه‌ای و غیره (توجهتون رو به پودر تراویده شیر جلب می‌کنم) :

مشخصات فلان+++++

با این بازی کنین، حال می‌ده:

2048

+++++

اینو هم اگه پولتون زیادی کرد بگیرین و بازی کنین، خوبه:

OMICRON

+++++

اینم تاحالا اگه بازی نکردین و معتادش نشدین، بد نیست که بازی کنین. روزی یه میلیون دلار داره پول درمیاره، به فیس‌بوک وصل می‌شه و از این کثافت‌کاریا. کلا بدی نیست برخلاف ظاهر بچگونه‌ش

Candy Crush Saga

می‌دونم چیز جدیدی نیست ولی کلا دارم پیشنهاد می‌کنم.

+++++

کتاب بخونین تو عید حوصله‌تون سر نره 😀

IMG_6896

عیدتون هم پیشاپیش مبارک. عیدی توله‌ها فراموش نشه.

4 دیدگاه دربارهٔ «دنت بیسکویتی»

  1. بازتاب: Danette Pop - HuleZone

  2. قشنگ و روان نوشته و روان تر از آن حس رو منتقل کرده.
    نوشتن به این روانی منو روانی میکنه.
    شیفته این نوع نوشتنم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن