ماست بستنی میهن

IMG_3071

سال‌ها بود که کاله ماست بستنی انار داشت و انقدر طبق معمول اونقدر بهش توجه نمی‌کرد و روش مانور نمی‌داد و پخش درستی براش در نظر نگرفته بود و … که کسی چشمش به این محصول نمی‌خورد و فقط کسایی که دنبالش بودن شاید می‌تونستن پیداش کنن (مثل ماجرایی که سر بستنی‌های بدون قند و پنیر کبابی و هزاران محصول دیگه‌ش پیش اومد). مثلا این پست سال ۹۰ نشون می‌ده که این بستنی وجود داشته و خانم «شیدا.ص» هم توضیح داده که چیزی نیست که به راحتی پیدا شه. به جز اون، من تاحالا ندیده بودم که شرکتی ماست بستنی تولید کنه تا این‌که امسال تبلیغات ماست بستنی یوگوی میهن رو دیدم  که برخلاف بستنی کاله، بستنی چوبی بود. کمی هم تو اینترنت و این‌ور اون‌ور گشتم و به نتیجه‌ای نرسیدم که نشون بده این بستنی قدیما هم بوده. میهن هم معمولا عادت نداره یه چیزیو تولید کنه و بعدا روش تبلیغ کنه، پس احتمالا جدیده این بستنی. هی فرصتی برای امتحانش پیش نمی‌اومد تا این‌که بالاخره امروز یادم بود و خریدمش.

IMG_3060-001

حالا ماست بستنی چی هست اصلا و چه فرقی با بستنی معمولی داره؟

طبق تعریف این‌جا، بستنی و ماست بستنی جفتشون خوراکی‌های فریز شده‌ای هستند که از لبنیات به دست می‌آن ولی تفاوت بزرگی بینشون هست که از هم متمایزشون می‌کنه. برای این‌که خوراکی فریز شده‌ای بتونه برچسب و عنوان «بستنی» بگیره، باید حداقل ۱۰٪ چربی شیر داشته باشه. که این داستان با توجه به اضافه شدن خامه و فلان، تا ۱۶ درصد هم ممکنه بالا بره. ماست بستنی خامه نداره و نیازی هم به چربی نداره. به جاش موقع تولیدش از محصولات فرآوری شده شیر (یا همچین‌چیزی) مثل ماست استفاده می‌شه، هرچند پروبیوتیک‌های شیر تو فرآیند منجمد شدن از بین می‌رن.

این‌جا هم به طور خلاصه گفته که بستنی با خامه؟ درست می‌شه و ماست بستنی با ماست؛ و آدما معمولا فکر می‌کنن که ماست بستنی سالم‌تر از بستنیه؛ که البته ماست معمولی از همه‌شون سالم‌تره. این‌جا هم به نظر توضیحاتش مفصل‌تره درباره بستنی و ژلاتو/جلاتو و ماست بستنی و … . خوندن این‌جا هم راجع به ماست بستنی‌ها خوبه. ذکر این نکته شاید این‌جا بد نباشه که وقتی دیدم این مطلب مال مجله زندگی ایده‌آله، سعی کردم لینک رو از وب‌سایت خودش بدم. با جستجوی عبارات «زندگی ایده‌آل» و «مجله زندگی ایده‌آل» و «مجله زندگی ایده آل» هم به نتیجه‌ای نرسیدم. حتی سعی کردم بخشی از متن رو با عبارت مجله زندگی ایده آل جستجو کنم که بازم نتیجه‌ای نداد. انگار وب‌سایتی نداره یا اگر داره با جستجوی این عبارات تو صفحه اول نتایج گوگل نمیاد و این عجیبه. البته ممکنه «برترین‌ها» یه ربطی بهشون داشته باشه ولی بازم عجیبه که خود مجله وب‌سایتی نداره. از اون‌جایی که دار و دسته پیک برتر و زندگی ایده‌آل و اینا همه تو یه مجموعه‌ن، سعی کردم تو پیک برتر چیزی پیدا کنم که موفق شدم و اونم نرخ آگهی‌های مجله زندگی ایده‌آل بود و لینکی از این مجله که حداقل برای من باز نشد. آخرین چیزی هم که باید بگم اینه که اگه موقع جستجو درباره ماست بستنی، به صفحات مرتبط با تکنولوژی و اندروید و اینا برخوردید تعجب نکنید. از اون‌جایی که هر ورژن اندروید اسم یه جور خوراکی شیرین(؟) روشه، اندروید ۲/۲ هم اسمش Froyo بود که Froyo یا همون Frozen Yoghurt اسم تجاری ماست بستنیه و چون بعضی از دوستان عزیز در بخش تولید محتوای مرتبط با تکنولوژی رو چاقو زیر گلوشون گذاشتن که هرچیزی رو ترجمه کنن به اندروید ۲/۲ می‌گن اندروید ماست بستنی.

IMG_3077

راجع به بسته‌بندی این محصول باید خدمتتون عرض کنم که بنده نیمه راستشو از نیمه چپش بیشتر دوست دارم. به نظرم نوع نوشتن و font و فلان بخش «ماست بستنی» و YoGo یکم بی‌ریخته. زیر YoGo هم چیزی نوشته که شک من رو برای ماست بستنی نبودن این محصول بیشتر می‌کنه و اونم Yoghurt Ice Creamئه. یعنی احتمالا این بستنی با طعم ماست یا بستنی ماستیه بیشتر تا ماست بستنی و تعریف استانداردش. از مواد تشکیل دهنده‌ش احتمالا بشه فهمید که اینو می‌شه تو دسته ماست بستنی‌ها قرار داد یا نه. در هر حال به نوشته‌های رو بسته‌بندی نمی‌شه اطمینان کرد چون از یه طرف نوشته شده «ماست بستنی» و از یه طرف هم Yoghurt Ice Cream.

با چی طرفیم؟ با یه بستنی که روکش کرمی داره که به صورت کاتوره‌ای(!) یه جاهاییش قرمز و صورتی و ایناس که احتمالا به اون میوه‌هایی که عکسش رو بسته‌بندیشه ربط داره (بلوبری و توت فرنگی و شاتوت و اینا). بویی که با باز کردن بسته به مشام می‌خوره شبیه بوی ماست میوه‌ایه. موقع خوردن روکش به صورت تنها، یه طعم ترش و یه طعم شیرین با یه ته‌مزه ماست تواما به دهن وارد می‌شه که طعم میوه هم قاطیشه البته؛ ضمنا ترشیش لبه پرتگاهه، یعنی اگه یکم بیشتر ترش بود به من حس خراب بودن بستنی رو می‌داد، ولی الان نمی‌ده. بخش داخلی بستنی، طعم ماستش خیلی کم‌تره و اگه تنها بخورینش بیشتر شبیه یه بستنی وانیلیه که توش syrup توت فرنگی و بلوبری و اینا زدن. وقتی روکش و لایه زیری رو باهم می‌خورید طعم ماست بیشتر حس می‌شه و طعم خوشایندی داره. نکته‌ای که طبق تمام بستنی‌های میهن تو ذوق من می‌زنه شیرینی زیاد این بستنیه. و شاید به همین دلیله که طعم ماست و میوه‌ها زود تو دهن گم می‌شه و چیزی جز شیرینی ته گلوی آدم نمی‌مونه. نکته بعدی هم اینه که هرچی بیشتر از این بستنی خوردم و بیشتر به تهش نزدیک شدم، از قرار دادنش تو دسته ماست بستنی/Frozen Yoghurt دورتر شدم! نه بافتش، نه مزه‌ش و نه هیچ چیز دیگه‌ش ربطی به ماست بستنی نداره و صرفا از حضور ماست داره بهره می‌بره. حالا باز شاید بشه از ترکیبات و جدول حقایق تغذیه‌ای و ایناش نتیجه دیگه‌ای گرفت ولی بعید می‌دونم.  ضمنا، الان بعد از گذشت دو ساعت از خوردن این بستنی و با این‌که یک ساعت بعدش یه وعده غذایی خوردم، هنوز ته‌مزه شیرین syrupش ته گلومه -ـــ-

وب‌سایت میهن هم با دو تا کلیک آدمو به این محصول می‌رسونه و راضی بودم از این‌که این محصول احتمالا جدید رو توی وب‌سایتشون می‌شه پیدا کرد. صفحه این بستنی هم اطلاعات کافی مثل وزن و حجم و جدول حقایق تغذیه‌ای داره. قبل از لود شدن همه چیز، صفحه آبی بود و هی حس رو به من می‌داد که با Mouse اومدم یه بخش‌هایی از وب‌سایت رو select کردم و هی گیج می‌کرد من رو؛ که وقتی همه چیز لود شد درست شد. یکی دیگه از مشکلاتی که با وب‌سایتشون داشتم fontهای وب‌سایت بود که عکس بالا رو به صورت تحریری نوشته بودن، بعد یه جا رو با Tahoma، یه جا … ؛ من طراح وب نیستم و هیچ سررشته‌ای از این موضوعات ندارم، شاید ایراد فنی‌ای جایی باشه که این‌جوری دیده می‌شه یا هرچی، صرفا چیزی که دیدم برام جالب نبود رو گفتم؛ ضمنا به نسبت خیلی از وب‌سایت‌های شرکت‌های خوراکی ایران خیلی هم عالیه و اطلاعات خوبی می‌ده. بخش دیگه‌ای که تو وب‌سایتشون برام جذاب بود، گذاشتن لینک فیس‌بوک و اینستاگرمشون بود. آفرین.

عکس پشت بستنی یوگو میهن

دسته‌بندی: بستنی، ماست‌بستنی، بستنی ماستی

طعم حدودی: ماست، انواع berry

قیمت: ۱۵۰۰ تومان

ترکیبات:

ترکیبات ماست بستنی میهن

که خب با توجه به این ترکیبات احتمالا حدسمون درست بوده و این بستنی بیشتر از این‌که ماست‌بستنی باشه، بستنی ماستیه

جدول حقایق تغذیه‌ای: رو خود میهن زحمتشو کشیده تو این‌جا. شاید با توجه به درصد چربی بشه مطمئن‌تر شد که با یه بستنی طرفیم، نه ماست بستنی.

بستنی یوگو میهن

پی‌نوشت یک: از توت‌فرنگی و گیلاس و زرد‌آلو و کرم‌های خوشمزه‌ی گیلاس غافل نشید و همیشه یادتون باشه هیچ‌کی نمی‌دونه ندیدن کرم تو یه گیلاس گاز زده بدتره یا دیدن نصف کرم، پس بدون توجه به این چیزا راحت گیلاستونو بخورین، ارگانیکه 😀

پی‌نوشت دو: از اون‌جایی که خیلی نوستول دوست داریم، به یاد برنامه کودک‌های ترسناک قدیمی مثل «خونه مادربزرگه» (چرا نوشته‌هاش ادیت نشده این؟ 😀 بخش شخصیت‌ها رو ببینید به عنوان مثال) و «هادی و هدی» و مخصوصا ترسناک‌ترینشون «بچه‌ها سلامت باشید»، از پشت زمینه سیاه استفاده کردم تو عکس‌ها.

11 دیدگاه دربارهٔ «ماست بستنی میهن»

  1. والله ما با دو تا از دوستان این بستنی رو خوردیم که به اتفاق ناراضی بودیم. البته همونطور که توی متن گفته شده بیشتر روکشش طعم ماست می‌ده و بقیه‌اش یه جور بستنی معمولیه که من به شخصه از این ترکیل اصلاً راضی نبودم و طعم به نظر من بدش تا یه مدتی توی دهنم بود.

  2. خریدم، دوست داشتم زیاد. دستت درد نکنه. احتمالن تا یه مدتی معتادم بهش! ما هر چی معرفی میکنی می خریم، دیگه مشفول ضمبه!ای اگر حق تبلیغات نگیری از اینا 😀

  3. ماست بستنی انار کاله محشر بود!!! من هر جا پیدا میکردم سریع میخریدم و می افتادم به جونش، حیف که گویا توی منطقه ما فقط من میشناختمش و مشتری دیگه ای نداشت. کم کم دیگه جایی نیاوردن و منقرض شد رفت. یه مزه عجیب و جالبی داشت که قاشق اول رو میخوردی میگفتی چقدر داغونه، ولی بعدش یه جرقه ای در مغزت زده میشد و معتادش میشدی. این پروسه هم هر دفعه اتفاق می افتاد! :دی

  4. مزه بسیار فوق العاده ای داره – من با توجه به اینکه نباید چربی زیاد بخورم ولی تقریبا هفته ای ۳ تا ۴ عدد از این بستنی می خورم و به بقیه هم توصیه می کنم حتما امتحان کنند .
    لطفا روکش بستنی را به همراه خود بستنی میل کنید تا به مزه عالیش پی ببرید. چونکه بعضی ها اول روکش بستنی رو میخورن بعد خود بستنی رو بنابراین نمیشه نظر درستی داد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن