Skittles

یکی از اولین چیزایی که با دیدن این هله‌هوله به ذهنم متبادر( نه خداییش این کلمه از کجا اومد تو مخیله‌م؟ – مخیله هم خودش کلی جای بحث داره تازه) شد، دانه‌های با طعم همه‌چیز برتی بات بود! من که خیلی اتفاقی با این دونه‌های رنگاوارنگ آشنا شدم و دیدم ترشی اولش حال می‌ده و اینجا حرف زیادی از ترشیجات نزدم، فهمیدم که این آشنایی اتفاقی نبوده و حیفه کسی بخاطر عدم آشنایی با اینا سراغشون نیاد 😀

شما با بازکردن این بسته‌ی سبز، با یه مشت گردالی(!) رنگی طرفین که همشون ترشن! اونم ترش سنگین! نه بچه‌بازی. یکم دندون که رو جیگر بذارین، به مرحله‌ی دوم یعنی طعم توش می‌رسین که بسته به رنگ اون دونه‌ای که دارین می‌خورین متفاوته. مثلاً نارنجیا مزه پرتقال می‌دن، سبزا، سیب، زردا لیمو و … . کلیت قضیه هم شبیه آدامسه یکم ولی آدامس نیست، بخاطر همین فک کنم تافی بهترین دسته‌بندی‌ایه که می‌تونه شاملش بشه.

از اون‌جایی که من تو زندگیم نخورده بودم از این محصول و اسمشم نشنیده بودم، یکمی سرچ کردم و به نظر میاد، هله‌هوله‌ی محبوبیه که از سال ۱۹۷۴ با طعم‌های مختلف، توسط شرکت مارس داره تولید می‌شه. وبسایت خود اسکیتلز یه جور مسخره‌ی بامزه‌ایه! فقط مواظب باشین کور نشین!

دسته‌بندی: تافی، تافی میوه‌ای، آدامسِ قابلِ قورت!

مزه‌حدودی: ترش، پرتقال، لیمو، سیب سبز، انگور، توت‌فرنگی

طعم‌ها: برای دیدن لیست طعم‌ها، اینجا را کلیک کنید! ( تیریپ سایت بانک صادرات مثلاً :D)

قیمت: ۱۵۰۰ تومن در خیریه غذا! و احتمالاً حدود ۱۰۰۰ تومن در سایر جاها

ترکیبات: شکر، شربت گلوکز، چربی گیاهی خوراکی تصفیه شده (روغن نخل)، اسید سیتریک، دکسترین، آب سیب غلیظ شده، مالتودکسترین، طعم‌دهنده‌های مصنوعی(توت‌فرنگی، لیمو، انگور، پرتقال،‌سیب سبز)، نشاسته ذرت، سیترات سدیم، رنگ (E171,E129,E102,E110,E132,E133) – فک کنم شامل تمام موارد مضر شد 😀

ارزش مواد غذایی: این‌بار، اینجا رو کلیک کنین!

++++

من اصولاً خیلی سریال‌بین نیستم و تقریباً همیشه هم سعی کردم از ورطه‌ی سریال به دور باشم. ولی کلاً دو سه تا سریال دیدم و یکیشونو هنوز هم دارم می‌بینم، چون هنوز داره پخش می‌شه و اونم Family Guyئه! یه انیمیشن خنده‌دار که هر قسمتش تقریباً ۲۰ دقیقه‌س و در حال حاضر قسمت سوم فصل نهمش هم پخش شده. کار فاکسه، و طبق گفته‌ی اینجا، نامناسب واسه زیر ۱۴ ساله و بین ۱۴تا ۱۸ ساله‌ها هم به طور مشروط براشون مناسبه! کل سریال درباره‌ی ماجراهای خانواده‌ی گریفینه که در کوهاگ زندگی می‌کنن و تو هر قسمت معمولاً تپه‌ای باقی نمی‌مونه که … . ۶تا شخصیت اصلیش شامل افراد زیره:

پیتر، که پدر خانواده‌س و احمق‌ترین فرد ممکنه! گاهی وقتا اینقدر آدمو حرص می‌ده که آدم با چوب می‌خواد بزنتش 😀

لوییس، که مادر خانواده‌س، از خونواده‌ی متمولیه، انسان عاقلیه مگر در موارد خاص!

برایان، سگشونه که حرف می‌زنه، کتاب و فیلمنامه می‌نویسه، کلی باشعوره ولی اینم گاهی می‌زنه کانال دو.

استویی، پسر کوچیکشون که شخصیت محبوب منه! اصولاً خشنه، خوب مسخره‌ می‌کنه و البته گاهی مثل یه بچه‌ی یه ساله راحت خر می‌شه.

کریس، پسر بزرگتر خونواده‌س که تو حماقت، چیزی از پدرش کم نداره

مگ، بزرگترین بچه، و منفورترین دختر و کلاً کاراکتر کل سریال!

12 دیدگاه دربارهٔ «Skittles»

  1. کجا بودی وقتی من ایندفعه یه بسته‌ی گندشوووو آورده بودم ایران!!
    درضمن به بهترین بخشش که همون پودرهای سفید(اسید) ته بسته‌اش می‌مونه آخرش اشاره نکردی!! :دی
    درضمن عوارض جانبیش هم قاچ خوردن زبونِ!!!!

  2. چه خوب یه کلمه‌ی جدید یاد گرفتیم: متبادر

    متبادر: آن که پیشی گیرد و بشتابد. زودرسنده و زودکننده و به سرعت شتابنده بسوی ذهن. مأخوذ از تازی ، هر چیزی که سبقت گیرد و بشتابد و زودتر به نظر آید و بیشتر ظاهر شود.آنچه به ذهن خطور کند.
    – متبادر به ذهن ؛ هر آنچه اول به یاد آید.

    هی هی 😀

    عکس اول واقعنی آدم رو به هوس میندازه
    Likee ♡

  3. استاد این دوتا عکسه که خودت انداختی خیلی ثکثی (به مرگ جفت دخترام می‌دونم با ث نیست و با س درسته، ولی درست نوشتنش عوارض جانبی داره) شده. بدجور آدم رو منقلب می‌کنه که بره همین الساعه اینا رو بخره و ترتیبشونو بده.

  4. از کجا یافتی اینو؟؟ چیز مرگی بود،خیلی حال کردم باهاش،ترشیش منو یاد آدامس شوک مینداخت با دووم بیشتر.
    به نقش خانواده ی بهرامی در آشنایی با این محصول هم اشاره می کردی.
    D:

    1. همونیه که اون‌شب خریدیم، من دو تا دیگه لازم داشتم باز. این مال تینا بود پیچونده بودم 😀
      باشه بابا، بهرامیا خیلی خوبن 😀

    1. منم از قدیم مردی تردیلا بودم. البته اون چیزی که قدیما بود و مدتها نمی‌دیدمش مال شرکت برشته بود. و نسبت به زمان خودش چیز خیلی عجیب غریبی بود. هم بسته‌بندیش خوشگل بود نسبتاً،‌هم مزه خوبی داشت، هم برخلاف همه چیپس و پفکا بود، هم اینکه پشتش طرز تهیه‌ی سس سالسا رو نوشته بود واسه من جالب بود. اینی که لینک دادین نسبتاً جدیده و من نمی‌دونم خوردم این جدیدشو یا نه. این مال یه شرکت دیگه‌س. کلاً چیز خوبیه واسه معرفی. ایشالا به زودی بلاگ به راه و زنده می‌شه و سراغ اینم می‌ریم 😉

  5. امیرو می دونستی این سکیتلزها مزه های دقیقا عین برتی بات هم دارن؟like booger , gag , muell(rubish) and so on ?البته تولید جدیدشونه
    این طوری که 2تا زرد عین هم کنار همن و یکی sour lemon e va yeki booger 😀

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن