دسر نسکاله

بعد از خوردن یه غذای خوب چی می‌چسبه؟

چُرت؟ نه خوب! دل و روده‌تون خوشگل می‌شه

سیگار؟ نه، بعدی

آ… !اوه، اون نه! منظورم اینه که چه خوردنی‌ای می‌چسبه؟

آفرین، دارین نزدیک می‌شین. خوبه اسمشو این بالا نوشتم. دسر نسکاله یا دسر قهوه‌ی کاله. دسری که ظاهر خیلی خوبی نداره وقتی باز می‌شه ولی خوشمزه‌س خیلی :D. تا جایی که از دکتر شریعتی نقل شده که” هرکی دسر نسکاله نخورده باشد و سَقَط شود، به مرگ جاهلیت مرده” حالا دقیق یادم نیست کار دکتر بود یا کس دیگه.

وقتی اولین قاشقو می‌خورین یه طعم خوشایند قهوه/نسکافه/آبنبات نسکافه‌ای میاد تو دهنتون که خیلی شیرین نیست و شیرینیش خوبه. یکم تهش فقط گس می‌زنه! یکم دهنو جمع می‌کنه، البته این موضوع خیلی کم و به‌جاست! و از نکات مثبتشه به نظرم. کمی سنگین و چربه و شاید خیلی واسه همه مناسب نباشه به این دلیل؛ یه چیزی بین کِرِم و پودینگه و همین حالتشه که کنار رنگ قهوه‌ایش، ظاهر ناخوشایندی واسش درست می‌کنه 😀 .از نکات منفیش کوچیک بودن یه دونه‌شه که البته با دوتایی بودن بسته‌هاش تاحدودی جبران می‌شه.

وبسایت کاله نمی‌دونم چه مرگشه ولی هرچی هست، حالش زیاد خوب نیست. من از اینجا بیشتر نتونستم پیش برم و نه تنها من، که تیم تحقیقاتی ما هم موفق نشدن به صفحه‌ی این محصول برسن 😀

دسته‌بندی: دسر

مزه‌حدودی: نسکافه، قهوه

طعم‌ها: شکلاتی، نسکاله

قیمت: ۶۱۸ تومن برای بسته‌ی دوعددی و ۳۰۹ تومن برای بسته‌ی یک عددی(یعنی یکان و دهگان قیمتش تو حلقومم!)

ترکیبات: شیر پاستوریزه، خامه، شکر، نشاسته، قهوه، ماده‌ی سفت‌کننده(؟)

ارزش مواد غذایی در ۱۰۰ گرم:

چربی ۱۵ گرم
ماده‌ی خشک ۴۶ گرم
انرژی ۲۵۵ ک.‌کالری

++++

یکی از برنامه‌های دم دستی و کار راه انداز در زمینه مدیریت عکسا، پیکاساست. برنامه‌ای از گوگل که قابلیت‌های خیلی خیلی خوبی داره. یکی از این ویژگی‌های خوب، ادیت عکسا به صورت سرپایی و بدون درد و خونریزیه. یکی دیگه‌ش ساختن کولاژهای خوب و کارراه‌اندازه. یکی دیگه از کاراش اینه که می‌تونی عکساتونو با همین برنامه با اکانت پیکاسا وبتون سینک کنین. یکی از بهترین ویژگیهاش که تو ورژن۳ بهش اضافه شده، تگ کردن چهره‌هاس. خودش چهره‌ها رو با تقریب خوبی حدس می‌زنه و وقتی کار تگ کردنتون تموم شد می‌تونین هر چهره رو به یکی از کانتکتای جیمیلتون مرتبط کنین و کارایی از این دست. یه چیز جالب دیگه هم که این برنامه داره ، اینه که اگه عکسی جئوتگ داشته باشه، محل گرفته شدن عکسو تو یه نقشه فینگیلی اون کنار نشون می‌ده. خلاصه این‌که از این برنامه‌ی مجانی حسابی لذت ببرین. اگه تونستین از اینجا دانلودش کنین (فک کنم لینکش واسه ایران بسته‌س. اگه موفق نشدین، از اینجا استفاده کنین)

3 دیدگاه دربارهٔ «دسر نسکاله»

  1. دسر خیلی خوبیه،شکلاتیش هم خوبه،همین.
    در مورد پیکاسا هم باید بگم همون قسمت تگ چهره واسه من شده تفریح،هر از گاهی میشینم عکسامو تگ می کنم،سرگرمی خوبیه امتحان کنین.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن