بستنی هایپیرال هویج میهن

بستنی هویج؟ اون‌قدر وسوسه‌کننده هست که برم سراغش.

بستنی این شکلی(حالا نمی‌گم اسپیرال! ولی خوب یادمه برای اولین بار دایتی رو دیدم که همچین بستنی‌ای زده بود، اسمشو هم گذاشته بود اسپیرال)؟ ممم.. منو یاد دایتی می‌ندازه، ایشالا که خوشمزه‌س.

میهن؟ فالوده‌ای‌هاش که خوشمزه بوده، اینم حتما خوبه.

من بستنی‌های دایتی رو وقتی تازه اومده بودن تست کرده بودم، و خیلی دوستشون نداشتم؛ ولی یادمه یکی از نکات مثبت بستنی‌هاشون بسته‌بندی و ظاهر خوب خود بستنی‌هاشون و همین‌طور خلاقیت تو محصولاتشون بود. شاید من اشتباه می‌کنم ولی تاجایی که می‌دونم اولین سری از بستنی‌های فالوده‌ای (نه چوبی، بلکه ظرفی) رو دایتی زد. حتی برای اولین بار هم بستنی پیچ‌پیچی! (اسپیرال) رو یادمه دایتی تولید کرد. حالا به این فرضیات، نمی‌دونم چرا میهن همچین بستنی‌ای زده و اسمشو یه چیزی شبیه اون گذاشته؟

حالا به شباهت ظاهری خود بستنی کاری ندارم، به هرحال بستنی‌ها، شکلشون محدوده (حداقل تو مملکت عزیزمون که قدرت برتر منطقه هم هست، این‌طوریه و کسی زیاد به خودش زحمت نمی‌ده واسه یه طراحی جدید) ولی دیگه نمی‌دونم چه دلیلی داره اسماشون هم این‌قدر شبیه هم باشه : هایپیرال میهن – اسپیرال دایتی. لابد دومینو هم که با این سرعت، داره تو هر زمینه‌ای که قبلا بقیه قدم گذاشتن، قدم می‌ذاره، هم یه بستنی می‌زنه مثلا به اسم «کُپیرال»

ضمنا اسم دایتی حالا معلومه که چرا اسپیراله و معنی داره این اسم؛ ولی معنی «هایپیرال» چیه؟ من نه تو فرهنگ لغت دهخدا معنی براش پیدا کردم، نه تو گوگل کردن دیکشنری‌های آنلاین انگلیسی، افریقایی، ارمنی، آلبانیایی، آذری، مالای (مالزیایی)، … و حتی عبری. تنها چیزی که با گوگل کردن به دست میاد یه یوزر بازی BF3ئه، به اسم HighSpiral، که بیشتر از ۳۰۰ ساعت BF3 بازی کرده +

و اما بستنی هایپیرال هویج میهن، تنها چیزی که توش نیست هویجه. و این نظر فقط مال من نیست. به جز من، دو سه نفر دیگه هم امتحان کردن و همین نظر رو داشتن. و اما چی توشه؟ بستنی سنتی! تلاش میهن برای چوبی کردن بستنی‌های سنتی ایرانی قابل احترامه و حتی به نظر من درزمینه‌ی بستنی فالوده‌ای، عالی بود این ایده. ولی راجع به هویج‌بستنی، حداقل من یکی که انتظارم برآورده نشد. اگه بستنی سنتی می‌خواستم، خوب بستنی سنتی می‌خریدم طبعا. حتی من تو بستنیش، طعم خامه‌ی بستنی سنتی رو هم حس کردم. فک کنم اون روز مواد اولیه رو اشتباه ریخته بودن تو خط تولید

کلاً به عنوان بستنی سنتی چیز خوبیه. نمی‌دونم ۵۰۰ تومن می‌ارزه یا نه. ولی به عنوان هویج‌بستنی بدون هویج اگه سراغش برین احتمالا خوشتون میاد.

این بستنی از سری «میرکس» میهنه که هنوزم نمی‌دونم این دسته‌بندی‌ها بر چه اساسیه و اصلا میرکس به چه معنیه. سایت میهن هم بعد از بازی درآوردن‌های فراوان بالاخره باز شد و اینجا می‌تونین صفحه‌ی مربوط به این بستنی رو ببینین.

دسته‌بندی: بستنی، بستنی چوبی

طعم حدودی: قراره که هویج بستنی باشه ولی بستنی سنتی با قطعات خامه

قیمت: ۵۰۰ تومان برای یک سیخ/عدد/دانه/چوب

ترکیبات: بستنی شیری زعفرانی، شیر تازه، شکر، چربی شیر (خامه تازه، کره حیوانی)، مواد جامد شیر بدون چربی، شربت گلوکز، مواد پایدارکننده، زعفران. روکش کنسانتره آب هویج: آب، شکر، کنسانتره آب هویج، اسید سیتریک خوراکی، استابیلایزر، بتاکاروتن، طعم‌دهنده برپایه‌ طبیعی هویج. (بعد از مدت‌ها، پیچوندن این بخش، مجبور شدم تایپ کنم همه رو)

جدول ارزش مواد غذایی: اینجا

+++++

۱- تا فصل توت سفیده، از دستش ندین و برین حسابی بخورین. به نظر من حتی پول هم ندین بالاش. بالاخره یه درخت بی‌صاحابی یه جا پیدا می‌شه ازش بچینین بخورین. اصل حالش به همین چیدنشه :D

۲- ما نفهمیدیم بالاخره داستان چیه:

میهن چند وقتیه خودشو خفه کرده با این موضوع که «باباجون، بستنی میهن، اسمش میهنه». این خفه کردن هم تو SMSها و زیرنویس‌ها و اطلاعیه‌های توی سایتشون و … تجلی پیدا کرده. خوب این یعنی چی؟ مگه می‌شه آدم بستنی میهن بخره ولی روش نوشته باشه مثلا «قدرت»؟ بله، می‌شه. انگار هیچ معجزه‌ای تو این کشور عزیز، عجیب نیست :D

شایعات حاکی از اونه که مشکل اصلی میهن، دومینوئه. شرکتی که تاجایی که بنده یادم میاد، از عید امسال یهو سر و کله‌ش با تبلیغات نسبتا زیاد پیدا شد و پشت سر اون هم میهن با تبلیغات فراوونش در زمینه‌ی بستنی دابل‌چاکت، همه‌ی مناظر تبلیغاتی شهر رو از بیلبرد گرفته تا اتوبوس، پر کرد . تا اینجای کار مشکلی نیست. مشکل از اینجا شروع می‌شه که به نظر می‌رسه دومینو زیادی شبیه میهنه ولی میهن نیست. از لوگوش گرفته تا محصولاتش، خیلی شباهتا می‌شه پیدا کرد.

شایعات همچنان حاکی از اینه که حتی یه جاهایی، دومینو رو به اسم یه سری جدید از محصولات میهن پخش کردن :D و به خاطر همینه که میهن داره با SMS و غیره خفه می‌کنه ما رو که جون بچه‌هاتون، حواستون باشه میهن بخرین :D قضیه خیلی جالب‌تر می‌شه که وقتی به شرکت میهن زنگ زدیم برای آمار گرفتن راجع به دبل‌چاکلتشون و همین‌جوری بین حرفا گفتیم که این تماس رو با دومینو و کاله هم گرفتیم، راجع به دومینو با حالت بسیار تهاجمی و عجیبی گفتن که: «مگه دومینو دابل‌چاکلت داره؟» که این سوال رو بعدا شرکت دومینو، نه با جواب دادن به ایمیل ما، نه با تماس با ما، بلکه با پیگیری خودمون بعد از یکی دو روز و پشت تلفن صبر کردن، جواب دادن و گفتن که نداریم همچین محصولی (واسه من سوال بود که واقعا چرا همون اول که زنگ زدیم و داستان رو گفتیم نگفتن که همچین محصولی ندارن، بلکه بعد از ایمیل‌کاری و فرستادن چیزایی که می‌خواستن تازه یادشون افتاد که همچین محصولی ندارن) و گفتن که به جاش بستنی سالار دارن و اگه خواستیم مقایسه کنیم می‌تونیم روشون حساب کنیم. دمشون گرم :D

بنده هنوز افتخار آشنایی با بستنی‌های دومینو رو نداشته‌م ولی چیزای جالب زیادی از شرکتشون دیدم :D جالب‌ترین چیزی هم که دیدم این بود:

سال‌هاست که سطل‌ آشغال‌های جلوی سوپرمارکت‌ها، کار میهنه. سطل‌های آبی، با لوگوی میهن و شعار «دوست‌دار محیط زیست» در زیرش. جالب‌ترین کار دومینو به نظر من زدن این سطل‌آشغال‌های سبزه که دقیقا به همون شکله، یعنی لوگوش بالاست و زیرش یه جمله درباب طبیعته (با طبیعت دوست باشیم). و جالب‌تر این‌جاست که دقیقا جایی من اینو دیدم (همون‌طوری که تو عکس می‌بینین) که سطل میهن هم داشته! یعنی یه شیطنت جالبی تو کل داستان هست (واقعا عبارت بهتری از «شیطنت» واسه معادل مودبانه‌ی «کرم داشتن» وجود نداره؟ شیطنت آدمو یاد اخبار ساعت ۱۴ میندازه :| )

۳- به نظرسنجی زیر با دقت پاسخ دهید (۳نمره)

30 دیدگاه دربارهٔ «بستنی هایپیرال هویج میهن»

  1. ممنون بابت مطالبت…
    درباره سطل آشغال ها…و کلا دومینو..
    من شنیدم..سه تا داداش بودن(میهن)..تقسیم کردن مال و اموال رو…یکی پولو گرفته رفته.. ودو تا موندن..یکی حق برند و…و آخری اومده توی یکی از همون زیر مجموعه ها دومینو رو تاسیس کرده.من سالار رو خوردم..بجرات میگم..همون بستنی هستش و هیچ فرقی نمیکنه..این فرق نکردن طعم بستنی ها بیشترباعث میشه این تئوری های بالا رو باور کنم

  2. من این بستنیه رو خوردم مالِ من مزه‌ی هویج داشت.

    کلا صنعت بستنی تو مملکت بر پایه‌ی تقلیده، یکی یه چیزی درست می‌کنه شرکت بعدی به جای اینکه بیاد یه چیز بهتر بده بیرون عیناً همون رو با شباهت بسیار در بسته‌بندیش حتی تولید می‌کنه.

  3. بحث هویج و بستنی شد، هفته‌ی پیش یک فروند بستنی هویجی (فکر کنم میهن بود، شایدم به تک!) رویت، خریداری و در حد یک گاز بلعیده شد که گلاب به روت کاش نشده بود. مزه‌ی هویج که پیش کش مزه‌ی بستنی هم نمی‌داد.

  4. بنده چون کلا با این مدل بستنی یخ زده زیاد حال نمیکنم نظر کارشناس غذایی ای نمی دهم!
    تنها باید این تُکته رو یاد آور شَوَم که بستنی باید تازه و شُل باشه و از بستنی فروشی تهیه بشد ولاغیر!
    دکتر سید مهندس شهید قرمزی

  5. با سلام
    به نظر من شما دارین شرکت میهن رو زیر سوال می برید، اگر واقعا بستنی دومینو بستنی خوبیه چرا از بسته بندی های مثل میهن یا تبلیغات مثل اون استفاده می کنه؟!
    چرا با متفاوت خودش رو مطرح کردن جای خودشو باز نمی کنه، من نمی دونم چرا تو مملکتمون یه شرکت کلی زحمت می کشه به یه جایی می برسه بعد یه شرکت جدید می آد کاملا شبیه اون تقلید می کنه که جای اون رو بگیره، حالا نه فقط تو این شرکت حتی نوشیدنی رانی که بسته بندیش کاملا داره تقلید می شه و خیلی شرکت های دیگه
    جمله دوستدار محیط زیست با جمله ی با طبیعت دوست باشیم چه فرقی میکنه مفهومش یکیه، چقدر خوبه ما یاد بگیریم از امسال این شرکت های تقلید کننده حمایت نکنیم که یاد بگیرند هویت مستقل داشته باشند

    1. علیک سلام
      ببخشید الان چجوری به این نتیجه رسیدین که داریم شرکت میهن رو زیرسوال می‌بریم؟
      ما اصلا جایی از خوب یا بد بودن دومینو حرف زدیم؟
      خوبه کلی راجع به تقلیدها و شباهت‌ها صحبت کردیم! و زیرسوال بردیم که چرا باید اینجوری باشه؟ حتی تو زمینه تولید سطل آشغال!

      بعد هم اینکه خود میهن هم از این قضیه خیلی مبری نیست راستش. از بسته‌بندی و اسم همین بستنی هایپیرال گرفته (که شدیدا شبیه اسپیرال دایتیه) تا بسته‌بندی بستنی دابل‌چاکلتش که دیگه واقعا شاهکاره و تفاوت چندانی با دابل چاکلت کاله نداره

  6. سلام
    در مورد تقلید که صحبت شد باید بگم شاید حق با شما باشه و میهن هم ازین قاعده مستثنا نباشه اما حداقل اون محصول رو به تکامل رسونده. اخه بستنی دایتی یا انقد شیرینه که باید بعدش کلی اب بخوری تا حالت جا بیاد یا انقد بی مزه ست که…. بماند.
    به نظر من هم شرکت دومینو خواسته از شرکت میهن برای خودش سکوی پرتاب درست کنه و با ایجاد شباهتش به لگوی میهن؛ باعث تشویش اذهان عمومی بشه. اخه میدونید که کلا تو کشور مرسومه که یه موضوعی رو برای یه مدتی نقل مجلس میکنن تا حالا بعد….
    به هر حال این بستنی میهنه که با صادراتش تو منطقه باعث افتخارمون شده. من که به این موضوع می بالم.

    1. سلام
      خوب به نظر من وقتی خود میهن هم، همین کارو داره می‌کنه، اونم به عنوان یه شرکت بزرگ‌تر و با سابقه‌ی بیشتر، شاید نشه خیلی به بقیه خرده گرفت. این‌که یه محصول رو به تکامل رسونده یا نرسونده یه بحث کاملا سلیقه‌ایه به نظر من (همون‌طوری که ممکنه من دایتی رو خیلی دوست نداشته باشم، خیلی‌ها ممکنه دوست داشته باشنش)؛ ولی بازم حتی اگه به تکامل رسونده باشه دلیل خوبی بر تقلید نیست. طراحی یه اسم جدید و بسته‌بندی جدید، بدون این‌که یادآور محصول یه شرکت دیگه باشه، نباید خیلی کار سختی باشه، مخصوصا برای شرکتی به بزرگی میهن که به قول شما باعث افتخارتون تو منطقه شده.
      راجع به دومینو هم بنده باید بگم که اصلا تایید نکردم کارشون رو. اونا که دیگه به عنوان یه شرکت جدید، حتما باید یه تفاوتی می‌کردن با بقیه. و اصلا کارشون قابل دفاع نیست.

  7. خبر اینکه دو برادری که صاحب میهن بودن، اونو تفکیک کردن درسته. اما به نظر من دلیل این موضوع اختلاف نبوده، بلکه هدفشون گرفتن سهم بازار بیشتر بوده.
    میهن یک سیستم توزیع فوق العاده قوی داره، توی توسعه محصول هم بسیار موفقه. هر بستنی ای که بستنی کاله تولید میکنه، بلافاصله میهن میده به بازار. مثل دبل چاکلت اسپیتامن که میهن خیلی سریع اونو کپی کرد و به بازار فرستاد.
    کاله توزیعش ضعیفه و نمی تونه محصولاتش رو خوب پخش کنه، برای همین میهن محصولات کپی شده رو به بهترین شکل و سرعت به بازار میده.
    حالا از نظر من که توی صنایع غذایی کار می کنم، میهن دنبال اینه که سهم بازار کاله و دایتی رو از اینی که هست کمتر کنه. دایتی اوضاع مالی مناسبی نداره و این کار میهن می تونه سریعتر منجر به خروجش از بازار بشه.

  8. در میان فعالین بازاریابی و فروش این شایعه که ایجاد برند دومینو ترفندیه برای گرفتن سهم بیشتر خیلی شایعه که متاسفانه و یا خوشبختانه غلطه… حتی این موضوع رو من از دو سه نفر از اساتید معروف بازاریابی شنیدم . پریما دبل چاکلت کپی محصول کاله نیست و شاهدش هم مصرف کنندگانی که از سال ۸۰ مشتری بستنی اوپتیمای میهن بودن، فقط اسم محصول در فرایند تجدید نظر کلی در اسامی محصولات(مثل خیلی از محصولات دیگه میهن) عوض شده …در ضمن خیلی خوشحال میشم که آقای محمد یکی دومثال از “محصولات کپی شده ” توسط میهن رو ذکر کنند.

    1. من آقای محمد نیستم ولی جواب می‌دم.
      آیا میهن قبل از کاله، بستنی «دابل چاکلت» با عنوان «دابل چاکلت» داشته؟ این که یه سری از بستنی‌هاش روکش شکلات داشته و توش هم شکلات بوده الزاما به معنی «دابل چاکلت» بودنش نیست.
      ضمن این‌که سوالم برای بار چندم (چندم واقعا؟) می‌پرسم. چرا اینقدر بسته‌بندی «پریما دابل چاکلت میهن» شبیه «اسپیتامن دابل چاکلت کاله»س؟ چرا اینقدر باید شبیه باشن؟ تا حدی که کسی که می‌ره سر یخچال، به اشتباه میفته موقع برداشتن بستنی‌ای که می‌خواد.

      راجع به «هایپیرال» و «اسپیرال» هم که تو همین پست پرسیدم و کسی از مسئولین میهن جوابی در این راستا نداد. چرا این بستنی باید اسم و بسته‌بندیش شبیه یه سری از محصولات دایتی باشه؟ واقعا تشابه اسمی اتفاقی بوده؟

      ایشالا خود آقای محمد هم میاد جواب می‌ده

  9. خیلی خوبه که این بحث ها مطرح میشه ،می دونم عده زیادی از مصرف کننده ها واقعا آگاهانه انتخاب می کنند و این مسائل براشون مهمه. در عین حال خیلی صحیح نمی دونم که شرکتها و برندهای همکار خودشون درگیر مساائل حاشیه ای کنند و برای همین تا حد امکان سعی می کنم وارد حواشی نشم.
    “دابل چاکلت” یک اسم انحصاری نیست ، یک اسم عامه که در بستنی ها و کیک ها و بیسکوییت ها استفاده می شه … و طبیعتا شرکتی و یا شخصی نمی تونه ادعایی در این مورد داشته باشه…اگر کاله بگه که “دبل چاکلت ” رو دفعه اول ما استفاده کردیم پس شرکت دیگه ای نمی تونه ازش استفاده کنه ، میهن هم می تونه بگه طعم های زعفرونی ، وانیلی ، شکلاتی ، توت فرنگی ،قهوه، طالبی ، موز و … رو اول ما استفاده کردیم پس کسی نمی تونه ازش استفاده کنه.من فکر می کنم مشکل در ناشناخته بودن نسبی طعم “دبل چاکلت” در ایرانه که باعث میشه مصرف کننده فکر کنه اسم خاصه.الان شرکتها اولین کاری که می کنند اینه که اسامی برندها و ساب برندهاشون رو و حتی طرحهای بسته بندی رو ثبت کنن تا شرکتهای دیگه ازش استفاده نکنن اگر کاله ثبت نکرده فقط به این خاطره که این اسم ، عام هست و ثبتش نمی کنن. آقای هوله زون شما چی فکر می کنید ؟ چرا دوستان کاله اسم و طرح بسته بندی رو ثبت نکردن؟ یادشون رفته ؟ (که از کاله بعیده) یا خواستن ثبت کنن و نشده؟ , و اگر نشده علتش
    در مورد شباهت بسته بندی هم برای بار اول و آخر به دوستان اون شرکت می گم که آقایون چرا فکر می کنید فقط خودتون دسترسی به اینترنت دارین و یا فقط خودتون سفر خارجی میرین؟ (از این سربسته تر نمی شد جواب داد و مطمئنا دوستان خودشون متوجه منظورم میشن!)

    1. من هم طعم «دابل چاکلت» رو به عنوان یه طعم می‌شناسم صرفا. و به نظرم کاملا منطقیه که هر شرکتی بتونه بستنی با طعم «نارگیل» بزنه حتی. چون یه طعمه و همه می‌تونن برن سراغش. ولی این‌ تاکید شما بر اینه که سال‌هاست «دابل چاکلت» داشته میهن(نه فقط اسمش، بلکه طعمی که واقعا دابل‌چاکلت باشه با تعریف دابل چاکلت)، درحالی که نداشته رو نمی‌فهمم.

      آقای هوله‌زون، راجع به بسته‌بندی نظرش اینه که حتی اگه کاله هم خواسته باشه و نتونسته باشه ثبت کنه طرح بسته‌بندیش رو، بازم دلیلی نداره میهن بیاد عین اون بسته‌بندی کنه، که خریدار موقع خرید اشتباه کنه. یا شایدم کل داستان عمدیه.

      من جز کسایی حساب می‌شم که این حرف سربسته‌تون رو متوجه نشدم راستش. اگه قراره که متوجه بشم لطفا درست توضیح بدین. اگه صرفا دارین به یه سری اطلاعاتتون فخر می‌فروشین که بحث دیگه‌ایه.
      من به عنوان یه یوزر عادی، نمی‌فهمم علت تشابه خیلی خیلی زیاد بسته‌بندی دابل چاکلت میهن و کاله رو. و تا جایی که یادمه بعد از تغییر نام و هرچیزی، اول از همه کاله بود که دابل چاکلت رو داد بیرون و میهن بعد از اون این کار رو کرد. و معمولا کسی که از روی کس دیگه تقلید می‌کنه مقلد حساب می‌شه، نه نفر اول. من نمی‌فهمم چرا اینقدر میهن بسته‌بندیشو شبیه کاله درست کرده.
      عامدانه یا سهواً هم از جواب دادن راجع به اینکه چرا باید اسم بستنی پیچی میهن، هایپیرال باشه و اسم و بسته‌بندیش شبیه اسپیرال دایتی باشه سرباز زدین.

      لطفا هم اگه می‌خواین جواب بدین، درست جواب بدین. نه سربسته و یه جوری که «دوستان خودشون متوجه منظورتون بشن» .

    2. تو کدوم سفر خارجیتون دوکی معجونو پیدا کردید ؟ بعد سربسته بگید طراحی اسپیتامن از رو چی کپی شده ؟ بعد خیلی از محصولاتی رو که گفتید شما درست نکردید …اونوقتا که ما بچه بودیم و فقط میهن و پاک و روز بستنی می ساختند بستنی فقط یه کیم دوقلو بود یه قیفی نون لواشی ….البته شاید اون زمونا سفر خارجه نبود ..آره نبود.

  10. من نگفتم میهن با اسم “دبل چاکلت ” محصول داشته ،گفتم میهن دبل چاکلتشو با اسم اپتیما عرضه می کرده خیلی قبل تر از اینکه کاله دبل چاکلت داشته باشه و به هر دلیل میهن تصمیم گرفته اسم اوپتیما رو عوض کنه بذاره پریما دبل چاکلت و اگر شما انشالله به امید خدا بپذیری که دبل چاکلت یک طعمه این تغییر اسم هیچ موردی نداره …داره؟
    در مورد بسته بندی هم باید بگم که عزیزان کاله طرح بسته بندیشون رو از روی بستنی مگنوم کپی کردند و جالبه که الان میگن چون ما اول از روی مگنوم کپی کردیم ، میهن دیگه نباید از روی اونا کپی می کرد!! مسلما اگر میهن به عنوان رهبر بازار ایران بخواد کپی کنه از روی مگنوم کپی می کنه نه از یک شرکت کوچک تر از خودش .
    یکی دوجای دیگه هم شنیدم که دوستان گفتن میهن بسته بندیشو شبیه ما کرده تا خریدار موقع خرید اشتباه کنه ، گفتن این حرف از این عزیزان که متخصص هستند خیلی عجیبه و با عرض معذرت خنده دار…حتما دوستان میدونن که کپی کردن طرح بسته بندی یک شرکت بزرگتر برای به اشتباه انداختن مشتری توسط شرکتهای کوچک و زیرپله ای در ایران بسیار رایجه ولی تا حالا جایی دیدن یا شنیدن که شرکت رهبر بازار از این ترفند برای فروش استفاده کنه؟ اتفاقا این دغدغه میهنه برای همین بیشتر حجم تبلیغاتشو متمرکز کرده روی پریما دبل چاکلت و هی میگه ملت جون مادرتون موقع خرید به نام و نشان میهن توجه کنید، توی بیلبوردهای میهن میشه از اینی که هست بزرگتر نوشت “پریما دبل چاکلت”؟… فکر می کنم اگر دوستان کاله که مرتب دارن سهم بازار از دست میدن به جای بهانه گیری های عجیب و غریب و غیر منطقی تمرکزشون رو بذارن روی بحث مارکتینگ و فروش نتیجه بهتری بگیرن .
    در مورد تشابه اسپیرال و هایپیرال و دلیل اسم گذاری این محصول من اطلاعی ندارم و در نتیجه نمی تونم توضیحی بدم ولی اگر از اسم اسپیرال تقلید شده باشه قاعدتا کار اشتباهی بوده و در ضمن به نظر من طرح بسته بندی اسپیرال و هایپیرال اصلا شباهتی به هم ندارن.
    تولید و فروش بستنی برعکس خیلی از محصولات دیگه تا حالا حاشیه نداشته و شرکتها در یک رقابت سالم در کنار هم کار می کردن ، امیدوارم این حواشی زودتر تموم بشه و دوباره جو دوستانه و صمیمی بشه
    موفق باشید

    1. راجع به پاراگراف اول: اگه سال‌ها داشته تولید می‌کرده با یه اسم دیگه، چرا بعد از این‌که وارد دسته‌بندی پریما شد، یهو اسم طعمش هم گذاشته شد «دابل چاکلت»؟ چه دلیلی می‌تونه داشته باشه؟ چرا قبلا اسمش «دابل چاکلت» نبوده؟ اگه طعمش بوده؟

      ببینین، من از دید یه یوزر دارم به قصه نگاه می‌کنم. من نه می‌دونم رهبر بازار کیه، نه دلیلی داره بدونم کاله از رو کی بسته‌بندیشو تقلید کرده. چیزی که من به عنوان یه یوزر دارم می‌بینم اینه که یه بستنی با یه بسته‌بندی توی بازار بوده به اسم کاله، بعد یه شرکتی به اسم میهن اومده عین اون بسته‌بندیشو زده. نه دلیلی داره من بدونم مگنوم چیکار کرده، نه دلیلی داره بدونم کی رهبر بازاره! این حرفتون واقعا دلیل خوبی نیست. ضمنا وقتی میهن می‌بینه که کاله داره به قول شما از مگنوم تقلید می‌کنه، چرا باید بیاد عین اون بسته‌بندی کنه محصولشو؟ اصلا چه دلیلی داره که شرکتی که به قول شما رهبر بازاره از کسی تقلید کنه؟ خوب مگه شرکت بزرگی نیست میهن؟ یعنی نمی‌تونه یه طراحی جدید و بدون تقلید داشته باشه؟ واقعا منطقیه حرفتون؟

      یه سوال بی‌ربط هم این وسط پیش میاد که دوباره می‌پرسم: واقعا چرا باید میهن از مگنوم تقلید کنه؟
      و این‌که چرا اصلا اسم یه سری از بستنی‌های میهن، تا مدت‌ها مگنوم بود؟
      واقعا تو تولید اسم و بسته‌بندی اینقدر تو ایران ضعیف هستیم که مجبوریم اسم یه برند مطرح بین‌المللی رو روی محصولمون بذاریم و بسته‌بندیمونو شبیه اون کنیم؟ اصلا عبارت «تقلید از مگنوم» منطقیه که میهن ازش حرف بزنه؟

      شما با فرض خودتون که میهن رهبر بازاره پیش رفتین ولی جواب سوالاتی به این وضوح رو نمی‌دین. و با فرض خودتون داستان رو پیش می‌برین. ضمنا تاجایی که من می‌دونم علت تبلیغات عمده‌ی میهن، بیشتر از این که رقابت با کاله باشه، رقابت با دومینوئه.
      من به عنوان یه یوزر، مشاهداتمو به شما گفتم. شما در این راستا اگه جواب بدین، ممنون می‌شم.

      در آخر هم اینو اضافه کنم که من با سرچ کردن مگنوم دابل‌چاکلت، شباهتی بین بسته‌بندیش با کاله یا میهن ندیدم!
      این بسته‌بندی سه‌تایی مگنوم دابل‌چاکلته:
      http://www.magnumicecream.com/Resources/Images/product_dbl_chocolate116-18409.png

      و اینم بسته‌بندی هر یه دونه بستنیه:
      http://www.4myup.com/images/65652854778938213110.jpg

      الان کاله دقیقا از کی تقلید کرده؟

  11. درمورد “دبل چاکلت” اعتراف می کنم که من دستام بالاستو تسلیمم! خسته شدم از توضیح دادن راجع به این موضوع و فکر می کنم که ایراد از منه که نمیتونم خوب توضیح بدم.
    دقیقا مشکل اینه که شما به عنوان یک یوزر عادی اما آگاه و صاحب فکر به قضیه نگاه می کنید و این باعث شده که یک نگاه ایده آلیستی
    به موضوع داشته باشین. در ایران شرکتهای کوچیک شرکتهای بزرگ رو الگو قرار می دن و شرکت های بزرگ ، شرکتهای بزرگ بین المللی رو … هر شرکتی هم که میگه نه دروغ میگه، چه شما دوست داشته باشی چه دوست نداشته باشی! البته خارج از کشور هم اوضاع خیلی بهتر نیست و حتما شنیدین که هر از چند گاهی شرکت های بزرگ بین المللی از هم به خاطر کپی کردن شکایت می کنند …با این که بودجه های زیادی برای تحقیق و بازاریابی و تبلیغات دارن کپی می کنن.
    امیدوارم یک روزی اون فضای ایده آل شما و من تو بازار حاکم بشه ولی تا اون روز حتی بزرگترین شرکتهای ایرانی از روی دست شرکتهای بین المللی کپی می کنن…چه محصول ، چه طراحی، چه تبلیغات و تیزر و … به همین دلایلی که عرض کردم میهن و کاله و بعضی طرحهاشون رو از روی مگنوم کپی می کنن گرچه به نظر شما غیر منطقیه.
    دومینو در همین چند روزاخیر شروع کرده به تولید دبل چاکلت (البته من هنوز ندیدم) و تبلیغات میهن برای دبل چاکلت که از قبل از عید شروع شده طبیعتا نمی تونه در رقابت با دومینو باشه.
    عکسهایی که گذاشتین اولی مربوط به مولتی پک دابل چاکلته نه بسته بندی تکی و دومی مربوط به مگنوم وایت هست در ضمن من نگفتم میهن و کاله دقیقا از روی بسته بندی مگنوم دابل چاکلت تقلید کردن ، مگنوم ۲۸ مدل داره و طراحی کاله و میهن برداشتی از کلیت استایل طراحی مگنومه!
    موفق باشید

    1. راجع به ایده‌آل‌ها و این‌ها اوکی، منم امیدوارم یه روزی به اون ایده‌آل‌ها برسیم. گرچه بهونه‌ی خوبی نیست اصلا. به هرحال، هر شرکت بزرگ و کوچیکی یه هزینه‌ای رو باید بابت طراحی بپردازه.
      راجع به تبلیغات میهن هم حق با شماست. منم هنوز دابل چاکلت دومینو رو ندیدم ولی به محض شروع تبلیغات دومینو بود که میهن هم شروع به تبلیغ کرد. وگرنه کاله که از پارسال دابل چاکلت می‌زد و حضور داشت در این عرصه.

      راجع به تقلید از مگنوم هم راستش تو کت من نمی‌ره. شما می‌گین از کلیت مگنوم کپی‌کاری شده؟ پس اگه این‌قدر کلیه، چرا بسته‌بندی میهن شبیه کاله‌س اینقدر؟ مگه می‌شه کلی باشه و این‌قدر شباهت باشه؟
      اگه به طور خاص از محصول خاصی از مگنوم تقلید شده، لطف کنین و لینکشو بذارین چون من هرچی گشتم همینا بود که لینک دادم. حتی اون دومی رو هم به عنوان دابل‌چاکلت گذاشتن، نه مگنوم وایت

    2. ببینید شرکتها تو دنیا یا پیش رواند یا دنباله رو هیچکدومشم مشکللی نداره بخشی از استراتژی یه شرکته مثلاً سامسونگ یا هیوندایی شرکتهای دنباله رو هستند اما سونی یه شرکت پیش روه. مهم اینه که هر دوی این شرکتا تو فضای رقابتی خودشون قوی عمل می کنند پس الکی دعا نفرمایید .چون این می تونه بخشی از استراتژی شرکت شما باشه …اون چیزی هم که دوستمون بهش می گه تقلید که فکر می کنم با کلمه ی کلیت طرحه باز هم ربطی به تقلید نداره ..هر کالایی بسته به پوزیشن و جایگاهش یه سری ویژگیهای فرمی مشترک داره مثلا وقتی تو صنعت خودرو می گیم SUV دقیقاً به یک فرم از ماشینها مگیم که واجد یه سری کیفیتهای مشترکند این به اون معنی نیست که طرح SUV کاین پورشه تقلیدی از SUV کادیلاکه…تو بسته بندی بستنی و کالاهایی از این دست رنگ مشکی واجد یه کیفیت خاصه همینطور رنگ طلایی روی نوشته ها …مثل تاکید رنگ سفید به محصولات سلامتی..تقلید یه چیز دیگه ست ….

  12. در مورد اسم هایپیرال که به نظر من به شدت تابلوئه که خواستن اسپیرال بذارن و چون نمی‌تونستن گفتن چی بذاریم به این اسم رسیدن! چون بی‌معنی بودنش کاملاً واضحه.
    در مورد شباهت دابل‌چاکلت‌ها، من هر چی نوشته‌های دوستمون علی رو سعی می‌کنم قبول کنم نمی‌تونم! چون خودم تا الانش دو بار اشتباهی خریدم! اسم و بسته‌بندی با این همه شباهت قطعاً نمی‌تونه دلیل دیگری جز کپی کردن داشته باشه. این که «میهن شرکت بزرگیه و شرکت‌های کوچیکن که از شرکت‌های بزرگ تقلید می‌کنن» مسخره‌ترین توجیه ممکنه! نقد رو ول کنیم به نسیه بچسبیم؟ چیزی که می‌بینیم و کاری که داره انجام می‌ده مهمه نه کلی‌گویی‌هایی از این دست! مشکل اصلی همینه که چرا باید شرکتی که مثلاً خیلی بزرگه به نام میهن، بیاد از یه شرکت بزرگ دیگه تقلید کنه؟ کاری که شرکت‌های کوچیک می‌کنن! این که شرکت بزرگیه دلیل بر این نیست که کاری که می‌کنه کار شرکت‌های کوچیک نباشه!
    وقتی اول کاله یک بستنی با این نام و این بسته‌بندی زده، کار میهن دقیقاً تقلیده و بس. و این فارغ از اینه که آیا قبلاً با نام و بسته‌بندی دیگه‌ای این بستنی رو می‌زده یا نه و … و این حرکت خیلی حرکت چیپیه! می‌خواد شرکت کوچیک باشه بزرگ باشه متوسط باشه فری‌سایز باشه اصلاً!

    در مورد دومینو هم به نظر من به هر دلیل و هدفی این شرکت تأسیس شده باشه، اون لوگوی به اون حد مشابه و این حرکت‌های مشابه سطل آشغال و غیره به مخاطب احساس «خر فرض شدن» رو می‌ده و از اون جایی که قرار نیست همه‌ی مشتری‌ها بدونن که این شرکت مال داداش اون یکیه و با هم دعواشون شده یا نشده و …
    تنها چیزی که هست شاید هدف این بوده که این شباهت‌ها باعث همین جور بحث‌ها بشه و اسم دومینو به عنوان «اونی که از میهن تقلید می‌کنه» بپیچه!

    1. سلام
      خواهش می‌کنم
      راستش یه مقداری درگیریم زیاد شده ولی دارم سعی می‌کنم یه وقتی به این داستان اختصاص بدم. ممنون که پرسیدین

  13. سلام و من طراح پکیج اسپیتامن کاله هستم و می خواستم توضیح کوچکی در این مورد بدم. پریما در ابتدا پکیج قهوای داشت یعنی همون کمپینی که الان استندهاش جلوی فروشگاهها هست. پس از ورود اسپیتامن به بازار و پذیرفتن شکست کمپین تبلیغاتیشون خیلی زود پکیج مشکی رو که کپی از اسپیتامن بود دادند بیرون. با تشکر از همه دوستان دزد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن