بروود بلو هاوای

سلام! عیدتون مبارک.

منظورم این بود: «نوروز آریایی، این یادگار مانده از هورمزد و نیاکان پاک این خاک گران‌بها، بر همگی شما فرزندان نیکوسرشت کوروش گرامی باد.» راحت شدین؟ 😀 امیدوارم حسابی تعطیلات بهتون خوش بگذره، خوب خورده باشین و از همه مهم‌تر، عیدیای عالی گرفته باشین.

اینجا هم به مناسبت نو شدن سال، قراره یکم تغییر کنه. البته مثل همیشه اول ساله و سرم داغه و کلی تصمیم و ایده تو کله‌مه. مهم اینه که چقد بتونم پشتشو بگیرم عملیش کنم. تو این مدتی که اینجا برقرار بوده، سعی من بر معرفی هله‌هوله‌های خاص یا جدید بوده همیشه. ولی می‌خوام امسال یکم حیطه کار رو گسترش بدم و یواش یواش همه هله‌هوله‌ها رو اینجا تست کنم/ بررسی کنم/ Review کنم، یا هرچی که اسمشو می‌ذارین. فک نکنم تبدیل اینجا به یه مرجع برای هله‌هوله خوردن، ایده‌ی بدی باشه. پس از این به بعد ممکنه پست‌های بیشتری ببینید ولی چیزای خاص نسبت به قبل کمتر باشه توش. مورد بعدی سبک نوشتار اینجاس که ممکنه کمی متحول شه گاهی.

یه چیز دیگه که می‌خواستم راجع بهش بنویسم این بود که برای من به شخصه جالبه که آدم‌های مختلف از شرکت‌های مختلف میان راجع به محصولاتشون کامنت می‌ذارن و اطلاعات ارائه شده رو تکمیل می‌کنن (و خوب معمولا تبلیغ کار خودشون رو هم می‌کنن)؛ یعنی واقعا احساس نمی‌کردم توی ایران هم براشون مهم باشه این‌جور چیزا و از همه مهم‌تر با توجه به سایت‌های معمولا درپیتی که از شرکت‌های مختلف دیده‌م، بعید می‌دونستم ارتباط چندان دوستانه‌ای با اینترنت داشته باشن: که خوب تو بعضی موارد اشتباه می‌کردم.

مورد خیلی خوب دیگه‌ای که اواخر سال ۹۰ اتفاق افتاد، دیدار تیم هوله‌زون با یه شرکت خیلی خوب صنایع غذایی بود که به دعوت اونا انجام شده بود و طبق صحبت‌های صورت گرفته، قراره که همکاری‌هایی با هم داشته باشیم. پس ممکنه از این به بعد کارای هیجان‌انگیزی که بدون حضور یه حامی امکان راه‌اندازیش مشکل‌تر بود، به هوله‌زون اضافه بشه و یا تیم هوله‌زون تو بعضی فعالیت‌های اون شرکت همکاری داشته باشه.

و اما امروز:

 

بنده اخیرا با دوتا نوشیدنی جدید آشنا شده بودم. یکیشو تو تهران خورده بودم که کمی گرون بود و اون یکی رو هم شمال دیده بودم و نشده بود که تستش کنم. دیروز برای پیدا کردنشون رفتم به نزدیک‌ترین دریانی موجود و وقتی گفتم چی می‌خوام، گفت اون رو نداره و این رو داره. برود بلو هاوایی! گفت اینو کاله می‌زنه یا وارد می‌کنه، برای اینکه مالیات نده. البته همجین قصه‌ای رو برای دنت هم شنیده بودم من. ولی از اونجایی که از دیدگاه بنده هیچ منبع خبری معتبری در هیچ زمینه‌ای در میهن عزیزمون وجود نداره، اینم می‌ذارم کنار تمام شنیده‌ها.

این نوشیدنی طبق گفته‌های فروشنده و همین‌طور وبسایت شرکت تولید کننده‌ش، درحقیق ماءالشعیر/دلستر/آب‌جو/Beer/… بدون الکل طعم‌داره، گرچه اون مزه‌ای که معمولاً دلسترها دارن و از آب‌میوه‌های گازدار متمایزشون می‌کنه رو من تو این حس نکردم. بلوهاوایی، درش پیچیه، رنگ باحالی داره، گازداره و طعمش هم همون طعم موجود تو ردبول و آدامس‌های دوران کودکیمون و یکی از شربت‌های سرماخوردگیه. وقتی هم که خنکه حسابی می‌چسبه. قیمتش ۱۵۰۰ تومنه و خوب من احتمالاً بار اول و آخرمه اینقدر پول برای همچین نوشیدنی‌ای بدم. نه چون بده، چون خیــــــــلی باب طبعم نبود.

این نوشیدنی محصول شرکت Kassatly Chtauraس که یه شرکت لبنانیه و همون شرکتیه که فریز رو تولید می‌کنه. شرکت وارد‌کننده‌ش هم شرکت تجارت اصل پیشروئه که خوب به نظر می‌رسه شرکت صادرکننده محصولات کاله باشه و احتمال داره حرف فروشنده‌هه چرت نباشه. این سایت این شرکته ولی این نوشیدنی رو توش پیدا نکردم. دوست دارم بعدا راجع به اسمی که گذاشتن ازشون یه سوال بپرسم 😀

راستی این طعم (بلوهاوایی) این نوشیدنی نه تو سایت شرکت تولیدکننده‌ش هست و نه تو سایت شرکت واردکننده‌ش. تو دومی خیلی چیز عجیبی نیست چون به هرحال تو ایرانه این شرکت. ولی نبودنش تو سایت شرکت تولیدکننده‌ش یکم عجیبه.

دسته‌بندی: نوشیدنی گازدار، دلستر طعم‌دار

مزه حدودی: ردبول، آدامس، شربت اکسپکتورانت یا همچین چیزی

قیمت: ۱۵۰۰ تومن

طعم‌ها: طبق گفته سایت سازنده‌ش: مالت، سیب، شاتوت/توت سیاه (منظور Blackberryئه و من هنوز نفهمیدم کدوم به کدومه)، آناناس، گرنادین، کیوی، توت‌فرنگی، عسل. و همون‌طوری که ملاحظه می‌فرمایید خبری از هاوایی آبی! نیست

ترکیبات:

اگه این عکسو دقت کنید متوجه می‌شید که

۱- به جای «ی» فارسی از «ی» عربی استفاده شده.

۲- به جای «ک» فارسی از «ک» عربی استفاده شده.

۳- به نیم‌فاصله اصلا توجهی نشده.

۴- عددها همه لاتینن.

۵- و از همه بدتر اینکه به جای «نگهدارنده»، نوشته شده «نگهدانده».

ارزش غذایی: ندارد. یعنی رو شیشه‌ش ننوشته.

+++++

خبر اول اینکه فیلم Hugo به صورت سه بعدی اکران شده و اکرانش تا ۱۳ فروردین ادامه داره (تو تالار ایوان شمس)، البته انگار تو سالن برج میلاد هم قراره از ۲۰ فروردین اکران سه بعدیش شروع شه. من هنوز نرفتم ولی فک کنم ۷۰۰۰تومن ارزششو داشته باشه آدم امتحان کنه.

اطلاعات بیشتر: تهرانر

راستی کلاه قرمزی رو از دست ندین! با اینکه هرسال زاد و ولد می‌کنن و هی زیاد می‌شن و من همچنان کلاه قرمزی ۸۸ رو به همه اینا ترجیح می‌دم به خاطر نقش پررنگ پسرعمه‌زا، ولی بازم از دستش ندین، عالیه. هر شب ساعت ۸، از شبکه دوی سیمای جمهوری اسلامی ایران! این فک کنم بهترین برنامه‌ایه که این کانال در طول عمرش پخش کرده.

یه چیز دیگه اینکه در پی اکران فیلمی به اسم The Hunger Games، و پرس و جو از دوستای گرامی درراستای اینکه چرا اینقدر سروصدا کرده، فهمیدم که این فیلم بر اساس مجموعه‌ کتابی سه جلدی، به همین اسم نوشته Suzanne Collinsئه که تخیلیه و برای نوجوانانه. این کتاب به قدری گیراست که چند تا از دوستان بنده که مدت‌ها بود کتاب نخونده بودن از خوندنش دست نمی‌کشن. منم گیرش آوردم و به زودی شروعش می‌کنم. الانم که سرچ فارسی کردم در این راستا، دیدم چند نفری که خوندنش ازش تعریف کردن. اینجا می‌تونین یه نقد بر کتب اول از این مجموعه بخونین. شاید شما هم این کتابا رو خوندین و خوشتون اومد

اگه تو طول مسافرت نوروزیتون، از این «خانه های پنیر کاله» دیدین، از دستش ندین. می‌رین اونجا هم با پنیرهای مختلف آشنا می‌شین، هم می‌تونین یه پنینی خوشمزه ( و کمی گرون ) از پنیرهاش سفارش بدین و بخورین. من خودم تو شمال، کنار یکی از این فروشگاه‌های لباس، که ماشالا هرسال به توان می‌رسه تعدادشون، دیدم. چقدر امروز از کاله حرف زدم. برم ازشون پول بگیرم بابت تبلیغ محصولاتشون 😀

راستی سوالی که ذهن منو درگیر کرده اینه که توی عید چرا همه‌جا، تاکید می‌کنم همه‌جا، اعم از فلان دهات‌کوره تو فلان شهر دورافتاده تا شمال و تبریز و اصفهان و مشهد و کیش و قشم و … ، شلوغه؟ اگه همه رفتن مسافرت، یه جاهایی باید جمعیتش کم شده باشه. اونجاها کجاهاست؟ جداً سواله برام.

امروز چند‌شنبه‌س راستی؟

6 دیدگاه دربارهٔ «بروود بلو هاوای»

  1. اولا که فریز رو خوردم و دوست دارم و اینم شبیه همونه گویا و به فال نیک میگیرم و تست میکنم. این از این
    دوما که ساک تو فلانت که یهپست درباره آدامسها نزاشتی اخر
    و سوما اینکه یه پست هم در مورد تخم مرغ و تن ماهی بزار تا فیدبک بگیری 😐
    و در آخر اینکه من این عید تو شمال یه ماشین غیر پلاک تهران ندیدم! تو بگو یه پلاک مازندرانی حتا
    شمالیا کجا میرن آخه عید غیر شمال؟ 😐

    1. آدامس و اینا واقعا وقت باید بذارم بنویسم اینقدر ماشالا زیادن
      تخم مرغ و ماهی تن رو هم نمی‌تونم بذارم چون هله‌هوله نیست. یه غذای مقوی و پراز فایده‌س 😐
      بابا آخه تهرانم خلوت نیست. معلوم نیست کجا خلوته

  2. من نفهمیدم یعنی اینا رو کاله خودش تولید می‌کنه ولی برای اینکه مالیات نده می‌گه وارداتیه؟ یا برعکسه؟

    تون هم برای اینه که تهرانی‌ها می‌رن شمال، شمالی‌ها می‌رن مشهد، مشهدی‌ها می‌رن اصفهان، اصفهانی‌ها می‌رن خوزستان و غیره. برا همین جمعیت در استان‌ها ثابت می‌مونه، منتهی مردم در ایام عید بیشتر بیرون‌اند به چشم زیاد میان 🙂

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن