شیرین گندمک جرقه

یکی دیگه از هله‌هوله‌هایی که از قدیم و از پس پستی‌بلندی‌های روزگار و خم و چم زندگی و  غم این عصر نامرد و شلاق زمانه و رنج دوران و هیاهوی پوچ سرنوشت با سربلندی بیرون اومده و مثل قدیما می‌چسبه، شیرین گندمک جرقه‌س. چیزی که “با ۴۱۷ کیلوکالری در صد گرم، به تنهایی یک غذای مقوی و خوشمزه و به همراه شیر جوشیده سرد، یک صبحانه کامل برای همه سنین است“. که البته هنوزم که هنوزه من بدون شیرشو ترجیح می‌دم و دوس دارم دستمو بکنم تو بسته‌ش و دستم چسبناک و داغون شه آخرش! تا این‌که خیلی شیک بریزم تو یه کاسه و یکم شیر بریزم روش و سعی کنم که گندمک‌ها غرق شن تو شیر و آخرشم موفق نشم!گندم‌های تردی رو تصور کنین که وقتی تو دهنتون می‌ذارین یکم شور به نظر میاد ولی یواش‌یواش ته حلقتون شیرین می‌شه. بیشتر برای صبحونه و این‌چیزا فک کنم کاربرد داره ولی کار من یکی رو به عنوان یه اسنک وسط خیابون زیاد راه انداخته. بسته‌بندیش نسبت به قدیما تغییر کرده، خرگوش روش شیک‌تر شده 😀 ولی مزه‌ش به نظر من همون مزه‌س.

سایت درست درمونی ازش ندیدم و تا همین یه هفته پیش هم نمی‌دونم چرا فک می‌کردم که کار مینوئه. در حالی که کار شرکت پارس فیروزه خراسانه.

ضمناً یه چیز کاملاً بی‌ربط! اگه با اکانت فیس‌بوکتون ساین‌این باشین و این‌جا رو ببینین، می‌تونین پایین پستا دکمه‌ی لایک فی‌ س‌بوک رو هم ببینین. دکمه‌ای واسه تویی تر م گذاشته شده که فعلاً انگار غیب و ظاهر می‌شه:D

دسته‌بندی: گندم! شیرین گندمک، صبحانه

مزه حدودی: شیرین، وانیل، شکر

قیمت: ۲۰۰ تومان

ترکیبات: گندم، شکر، گلوکز، کاکائو، وانیل

ارزش غذایی در ۱۰۰ گرم:

سدیم ۴۷۲/۹ میلی‌گرم
پتاسیم ۲۲۹/۸میلی‌گرم
کلسیم ۴۳/۲میلی‌گرم
منیزیم ۶۱میلی‌گرم
آهن ۲میلی‌گرم
روی ۱/۶میلی‌گرم
فسفر ۱۸۰میلی‌گرم
پروتئین ۵/۶درصد
چربی ۲/۵درصد
کربوهیدرات ۹۱/۷درصد
فیبر ۲درصد

++++

مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد یکی از جاهاییه که با برگزاری خیریه‌های متنوع ( مثل خیریه‌ی غذا، نقاشی روی تی‌شرت، و …. ) خیلی خوب خودشو تو دل هم‌سن‌وسالای ما جا کرده. البته خود من به شخصه هنوز موفق به رفتن به هیچ‌کدوم از اینا نشدم ولی با دیدن خیریه‌ی غذای قبلی مشتاق شدم که این‌یکی رو برم. شما هم می‌تونین این‌جا عکسای قبلی رو ببینین. حالا رعد یه بار دیگه خیریه‌ی غذا گذاشته. از ۲۱ام تا ۲۳ام مهر ماه، ساعت ۵بعدازظهر تا ۱۱ شب، تو محل رعد، یعنی شهرک غرب، فاز ۲، خ هرمزان، خ پیروزان جنوبی، پ ۷۴

اینم لینک ایونت فیس‌بوکیش!

“شایان ذکر است که مجتمع رعد با همکاری کمیساریای عالی پناهندگان UNHCR کلیه درآمد حاصل از روز اول این مراسم را به آسیب دیدگان سیل پاکستان و الباقی را به نفع توانیابان خیریه رعد هزینه خواهد کرد.”

12 دیدگاه دربارهٔ «شیرین گندمک جرقه»

  1. همیشه متنفر بودم از این جرقه ها،از طعم شیرینش که دلمو می زنه تا همون نوچ شدن دستا،در کل دیسلایک.
    رعد هم که دیگه شده پاتوق ما،کلاً چون خیریه اس یه مقدار قیمتاش بالاتر از عرفه ولی نه خیلی،در کل به نظر من جوّ جالبی داره.

  2. طرز تهیه گندم شیرین
    طرز تهیه گندم برشته، برنجک و عدس برشته شده :
    برای تهیه برنجک و گندم برشته باید ابتدا آن‌ها را بجوشانیم تا مغز آن‌ها پخته شود.سپس آن‌ها را آبکش کرده و بگذاریم کاملاً خشک شود و در مقداری روغن تفت دهیم تا پفکی و برشته شود.
    برای تهیه عدس برشته، عدس را یک شب خیس می‌کنیم و بعد آن‌را بو می‌دهیم. مادران می‌توانند این تنقلات را که دارای ارزش غذایی بالایی است را در منزل تهیه کرده و به عنوان میان وعده به کودک و دانش آموز خود بدهند . مصرف این تنقلات به عنوان میان وعده به مراتب از محصولات غذایی کم ارزش مانند پفک و چیپس ، شکلات و نوشابه مفید تر است .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن